نوامبر 27
بازدید : 1683
نظرات : بدون دیدگاه
چه نام هایی در ایران محبوب هستند؟

انتخاب اسم فرزند دغدغه ای است که بسیاری از افراد حتی قبل از تاهل و تشکیل خانواده به آن فکر کرده اند. حال این دغدغه با تشکیل خانواده شکل دیگری پیدا می کند زیرا که دیگر به تنهایی نباید روی این موضوع فکر کرد و باید همسر خود را نیز درگیر کرد.  موضوع انتخاب نام […]

انتخاب اسم فرزند دغدغه ای است که بسیاری از افراد حتی قبل از تاهل و تشکیل خانواده به آن فکر کرده اند. حال این دغدغه با تشکیل خانواده شکل دیگری پیدا می کند زیرا که دیگر به تنهایی نباید روی این موضوع فکر کرد و باید همسر خود را نیز درگیر کرد.

 موضوع انتخاب نام فرزند زمانی جدی تر می شود که زوج در انتظار فرزند هستند در این زمان آن ها اسم های متفاوتی را انتخاب می کنند و مورد بررسی قرار می دهند و منتظر می مانند که جنسیت فرزند آن ها مشخص شود تا اتنخاب های خود را تنها به یک جنسیت محدود کنند.

 

برای آسان تر شدن این انتخاب سازمان ثبت احوال ایران لیستی از اسامی ایرانی و مذهبی را تهیه کرده است که والدین باید مطابق بر این لیست نام فرزند خود را انتخاب کنند. از همین رو نی نی سایت هم بخشی را آماده کرده که به والدین کمک می کند تا راحتر اسم فرزند خود را انتخاب کنند.

در همین راستا شاید بد نباشد تا مروری داشته باشیم بر اسم های پر مخاطبی که در سال های گذشته والدین ایرانی برای فرزندان خود برگزیده اند.

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال ایران، در سال ۱۳۹۲، نام های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا، زینب، ریحانه، فاطمه زهرا، ستایش، هستی و ثنا به ترتیب پر مخاطب ترین نام های دختر در بین والدین ایرانی بودند. محبوبترین نام های پسر نیز به ترتیب امیر علی، امیر حسین، ابوالفضل، محمد طاها، محمد، علی، امیر محمد، محمد مهدی، مهدی و امیر عباس بوده اند.

به طور معمول سازمان ثبت احوال هر سال بعد از پایان سال هجری خورشیدی فراوانی نام ها را اعلام می کند، از اینرو برای دانستن نام های محبوب در سال ۱۳۹۳ باید تا سال ۹۴ منتظر ماند.

گزارش سازمان ثبت احوال ایران نشان می دهد که در سال ۱۳۹۱ اسم های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب، یسنا، ریحانه،‌هستی، ستایش، ثنا و مریم جز ۱۰ اسم دختر پر مخاطب بوده اند و اسامی امیر علی، ابولفضل، امیر جسین، محمد طاها، محمد، علی،‌امیر محمد، حسین، مهدی و محمد مهدی جز ۱۰ اسم پسر پر طرفدار در ایران در سال ۹۱ بوده است.

همچنین در گزارش سال ۹۰ سازمان ثبت احوال آمده است که پر مخاطب ترین اسامی دختر اسم های فاطمه، زهرا، ستایش، نازنین زهرا، زینب، هستی، ریحانه، مریم، یسنا و نرگس بوده است و ۱۰ اسم پر مخاطب پسر در این سال نیز به ترتیب امیر علی، ابولفضل، امیر حسین، علی، محمد، امیر محمد، محمد طاها، مهدی، حسین و محمد مهدی بوده است.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما