نوامبر 29
بازدید : 2343
نظرات : بدون دیدگاه
کدام بچه‌ها باهوش‌ترند؟!

کودکانی که از بدو تولد در کنار هر دو والد (پدر و مادر) بزرگ شوند در مقایسه با کودکان تک والد افراد باهوش‌تری هستند. دکتر حامد زنبقی، روانشناس با اعلام این خبر گفت: حضور پدر و مادر به ویژه در سال‌های نخست زندگی کودک موجب رشد بهتر سلول‌های مغزی می‌شود و این موضوع افزایش بهره […]

کودکانی که از بدو تولد در کنار هر دو والد (پدر و مادر) بزرگ شوند در مقایسه با کودکان تک والد افراد باهوش‌تری هستند.

دکتر حامد زنبقی، روانشناس با اعلام این خبر گفت: حضور پدر و مادر به ویژه در سال‌های نخست زندگی کودک موجب رشد بهتر سلول‌های مغزی می‌شود و این موضوع افزایش بهره هوشی کودک را به دنبال دارد. در واقع این کودکان در دوران بزرگسالی هم  کمتر تحت تأثیر تنش و استرس قرار می‌گیرند.

دکتر زنبقی ادامه داد: والدین نباید فراموش کنند کانون خانواده عامل مهمی در رشد ذهنی و سلامت روانی افراد محسوب می‌شود و حتی جر و بحث کردن والدین در خانه روی عملکرد مغزی نوزادشان هم تاثیر منفی می‌گذارد چرا که انعطاف‌پذیری مغز نوزادان بسیار زیاد است و وجود بحران در خانه تاثیرات منفی زیادی‌روی رشد مغز دارد و به بروز استرس در دوران بزرگسالی منجر می‌شود. در حالی که رابطه خوب والدین با هم موجب افزایش هوش کودک خواهد شد.

این روانشناس تاکید کرد: حضور هر دو والد در کنار کودک اثرات متفاوتی روی دو جنس دارد به طوری که در پسران به تولید سلول‌های بیشتر مغزی در بخش خاکستری و افزایش حافظه و توانایی یادگیری آنها منجر می‌شود و در دختران موجب تولید سلول‌های بیشتر مغزی در ماده سفید مغز و افزایش هماهنگی و توانایی‌های اجتماعی خواهد شد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما