فوریه 5
بازدید : 836
نظرات : بدون دیدگاه
خاک بازی

امروزه مردم نسبت به میکرب ها، نظافت و بهداشت بسیار حساس شده اند. والدین دائماً در حال شستن دست های فرزندانشان هستند و از صابون های آنتی باکتریال، دستمال مرطوب و… استفاده می کنند. اشکالی ندارد که فرزندانمان را به طبیعت نزدیک کنیم و حتی تحقیقاتی صورت گرفته است درباره اینکه چه رابطه ای بین […]

امروزه مردم نسبت به میکرب ها، نظافت و بهداشت بسیار حساس شده اند. والدین دائماً در حال شستن دست های فرزندانشان هستند و از صابون های آنتی باکتریال، دستمال مرطوب و… استفاده می کنند.

اشکالی ندارد که فرزندانمان را به طبیعت نزدیک کنیم و حتی تحقیقاتی صورت گرفته است درباره اینکه چه رابطه ای بین خاک بازی و قویتر شدن سیستم ایمنی بدن وجود دارد. دانشمندان کشف کرده اند که حساسیت و وسواس انسان ها درباره بهداشت و نظافت ممکن است منجر به آلرژی، آسم و بیماری های التهابی شود.

 

به هیچ وجه نباید بگذارید که کودکتان خاک بخورد، ولی اضطراب هم نداشته باشید. والدین بچه ها آنقدر نگران آنها و سرما خوردن و آنفلوانزا گرفتن آنها هستند که دائماً وسواس دارند که کودکشان تمیز و بدون میکرب باشد.

ولی ظاهراً این بر خلاف ریتم طبیعی زندگی است. علم ثابت کرده است که خاک برای زندگی کودک مفید است. کودکان عاشق خاک بازی هستند چون غریزتاً می دانند که خاک برایشان خوب است.

حالا می توانیم بگذاریم که آنها خاک بازی شان را بکنند و خیالمان راحت باشد که با این کار قوی تر و سالم تر می شوند. نفس عمیقی بکشید و از خوشحالی کودکتان به هنگام خاک بازی خوشحال باشید

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما