فوریه 5
بازدید : 964
نظرات : بدون دیدگاه
شیردهی

یکی از موضوعاتی که به شدت در امر تربیت و پرورش فرزند تاثیرگذار است، کیفیت شیردهی به کودک در دو سال آغازین زندگی اوست. توجه به این نکته‌ی مهم #ضروری است که «شیردهی» تنها انتقال غذا به فرزند نیست؛ بلکه در این فرآیند، همزمان با انتقال غذا، محبت و عاطفه ‌ی مادر و همچنین خصلت […]

یکی از موضوعاتی که به شدت در امر تربیت و پرورش فرزند تاثیرگذار است، کیفیت شیردهی به کودک در دو سال آغازین زندگی اوست.

توجه به این نکته‌ی مهم #ضروری است که «شیردهی» تنها انتقال غذا به فرزند نیست؛ بلکه در این فرآیند، همزمان با انتقال غذا، محبت و عاطفه ‌ی مادر و همچنین خصلت ها و روحیات او نیز به فرزند منتقل می‌گردد. با وجود تمامی پیشرفت‌ هایی که دانشمندان در دانش و تکنولوژی داشته‌اند، تاکنون نتوانسته‌اند جایگزینی هم تراز با شیر مادر تولید کنند.


در واقع، در جهان هستی هیچ ماده‌ی غذایی مفیدتر از شیر مادر برای طفل شیرخوار وجود ندارد. کودک در ابتدای حیاتش، تغذیه‌ی خود را از طریق مادر به دست می‌آورد.

در واقع آنچه مادر در دوران بارداری و شیردهی برای خوراک خود بر می‌گزیند تعیین کننده‌ی کیفیت و کمیت غذایی است که به طفلش می‌رسد. بنابراین توجه به خوراک مادر در این دوران بسیار حائز اهمیت است.

این توجه، هم مسائل مادی از قبیل میزان پروتئین، فیبر، ویتامین و … را شامل می‌شود و هم مسائل معنوی مانند حلال یا حرام بودن خوراک تهیه شده را در بر می‌گیرد

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما