وقتی کودک دربارۀ تولد سؤال میکند!

درباره‌ی مسائل جنسی کودکان در هر سنی تا چه میزان باید اطلاعات داشته باشند!؟ به خاطر داشته باشید بهترین آموزگار برای کودکان والدین می‌باشند.   پاسخ به سوال کودک: «نوزاد از کجا می‌آید؟» زمانی که کودک، اولین نوزاد تازه متولد شده را می‌بیند، این سوال برایش به وجود می‌آید که نوزاد از کجا می‌آید؟ و […]

درباره‌ی مسائل جنسی کودکان در هر سنی تا چه میزان باید اطلاعات داشته باشند!؟ به خاطر داشته باشید بهترین آموزگار برای کودکان والدین می‌باشند.

 

پاسخ به سوال کودک: «نوزاد از کجا می‌آید؟»

زمانی که کودک، اولین نوزاد تازه متولد شده را می‌بیند، این سوال برایش به وجود می‌آید که نوزاد از کجا می‌آید؟ و مثل همه‌ی سوال‌هایی که از والدین می‌پرسد، جواب این سوال را نیز از آنها می‌‌خواهد. برای آنکه بدانیم چگونه به این سوال کودک پاسخ دهیم، باید بدانیم که:

مراحل درک کودک از تولد بدین صورت است:

 

کودک سه ساله،

این جواب را که نوزاد در شکم مادر رشد می‌کند را نمی‌تواند قبول کند. او گمان می‌کند همان‌طور که از خواربار فروشی می‌توان هر چیزی را خرید، بچّه را هم از بیمارستان خریده‌اند.

 

کودک چهار ساله،

خرید بچّه را، از بیمارستان قبول ندارد، ولی رشد کودک در شکم مادر را می‌پذیرد و تصور می‌کند بچّه از ناف مادر زائیده می‌شود.

 

کودک پنج ساله،

بیشتر علاقمند است خود صاحب بچِّه شود، و این را در بازی‌های آن ها می‌توان مشاهده کرد.

 

کودک شش ساله،

علاقه شدیدی به مبدأ پیدایش بچه، بارداری و تولد پیدا می‌کند و تصور می‌کند بچّه در اثر ازدواج پدر و مادر و به خواست خداوند به‌وجود می‌آید و در شکم مادر به شکل تخم است.

 

کودک هفت ساله،

علاقه شدیدی به داشتن نوزادی جدید در خانواده دارد تا فرایند رشد کودک، در مادر را درک ‌کند.

 

باید بدانیم اگر به کودک چهارساله بگوییم «نوزاد در بدن مادر رشد می‌کند» ، مطابق سن و درکش این را می‌پذیرد همان اندازه دانش، برای سن او کافی است.

 

  • هرگز نباید، در برابر سوال کودک، از چگونگی تولد، به او دروغ بگویید. اگر هم نمی‌خواهید در آن لحظه پاسخی دهید، به او بگویید بعداً صحبت خواهیم کرد. تجربه ما نشان می‌دهد که پاسخ درست ما به بچه‌ها، نه تنها انحراف ایجاد نمی‌کند، بلکه از آن‌ها پیشگیری می‌کند.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما