فوریه 18
بازدید : 1047
نظرات : بدون دیدگاه
قلب نوجوان

پدر و مادر اولین کسانی هستند که زیربنای شخصیت سالم یک نوجوان را بنیان می‌نهند. نوجوانان با توجه به شرایط روحی ویژه خود نیازمند درک شدن و اعتماد هستند. ثابت نبودن و تنوع‌طلبی روحی و رفتاری از شاخصه‌های نوجوانان است. نوجوان ممکن است دارای رفتار های متغیری باشد و دائما با توجه به شرایط مختلف رویه […]

پدر و مادر اولین کسانی هستند که زیربنای شخصیت سالم یک نوجوان را بنیان می‌نهند. نوجوانان با توجه به شرایط روحی ویژه خود نیازمند درک شدن و اعتماد هستند. ثابت نبودن و تنوع‌طلبی روحی و رفتاری از شاخصه‌های نوجوانان است. نوجوان ممکن است دارای رفتار های متغیری باشد و دائما با توجه به شرایط مختلف رویه و علایق خود را تغییر ‌دهد و حتی در نوع دوست‌یابی او مکرراً تغییرات را می بینیم.

 

نوجوان در سنین نوجوانی تنها درک شدن را می‌خواهد و قطعا تعبیر از درک شدن خوب گوش داده شدن است. والدین و خانواده می‌توانند با همزاد پنداری با نوجوان با او همراهی داشته باشند و با این گفته که «ما هم در دوران نوجوانی چنین دغدغه ‌ها و شرایطی داشته‌ایم!»

 

متاسفانه امروز آزادی شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و ماهواره ‌ها به قدری است که نوجوان در معرض بسیاری الگو ها قرار می گیرد، هر چه را می‌بیند عمل می‌کند، هرچند در برنامه‌های تلویزیونی داخلی نیز گاهی شاهد مشکلات و مواردی هستیم که می‌تواند بر نوجوانان تاثیر منفی داشته باشد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما