مارس 5
بازدید : 876
نظرات : بدون دیدگاه
خانوادۀ صالح

از بدو پیدایش انسان، مردان و زنان با تشکیل کانون خانواده، عمری در کنار یکدیگر با محبت و مهربانی زندگی می کنند و فرزندان را در دامان پر مهر خود پرورش می دهند. همان‌طور که اصل ازدواج و تشکیل خانواده برای پسران و دختران ضرورت دارد، دقت در انتخاب همسرِ مناسب هم، امری ضروری است […]

از بدو پیدایش انسان، مردان و زنان با تشکیل کانون خانواده، عمری در کنار یکدیگر با محبت و مهربانی زندگی می کنند و فرزندان را در دامان پر مهر خود پرورش می دهند. همان‌طور که اصل ازدواج و تشکیل خانواده برای پسران و دختران ضرورت دارد، دقت در انتخاب همسرِ مناسب هم، امری ضروری است و دقت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد، زیرا همین دقت‌های اولیه است که خوش بختی‌ های زندگی آینده را رقم می‌زند.

 

همیشه بزرگ‌ترین دغدغه دختران و پسران، پیدا کردن همسر دل‌خواه است. اگر در این مورد موفق شدند آینده خوشی دارند و اگر شکست خوردند، زندگی آینده‌شان با ناهمواری‌ های فراوانی روبه‌رو خواهد شد، به طوری که یا باید با نزاع و کشمکش‌های همیشگی، دست و پنجه نرم کنند یا کارشان به طلاق، منجر شود. خانواده‌هایی هستند که کوشیده‌اند تا شریف و بزرگوار زندگی کنند و فرزندان خود را هم بر همین معیار، پرورش داده‌اند، ازدواج با چنین افرادی نعمت است.

 

اما شرافت خانوادگی چیست؟

برخی به اشتباه می‌پندارند که ثروت یا تحصیلات عالی، معیار برجسته‌ای برای شرافت است، اما این چنین نیست.
زیرا برخی ثروت‌مندان با وجود ثروت فراوان، پست و فرومایه‌اند و برعکس، بعضی خانواده‌های تهیدست، شریف و آبرومندند. منظور ما از شرافت خانوادگی، داشتنِ منش انسانی و پای‌بندی به معیارهای اخلاقی است.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما