مارس 5
بازدید : 1080
نظرات : بدون دیدگاه
لذت یادگیری

نقش خانواده در ایجاد «لذت یادگیری» چیست؟ چرا کودک ۶ ـ ۵ ساله مشتاق یادگیری وقتی به سنین بالاتر می رسد شوق و انگیزه خود را از دست می دهد؟ آیا این امر به دلیل تاثیر عوامل خارج از خانواده است؟   خانواده ها نقش خود را درباره کمک به پیشرفت تحصیلی فرزندان در دو […]

نقش خانواده در ایجاد «لذت یادگیری» چیست؟ چرا کودک ۶ ـ ۵ ساله مشتاق یادگیری وقتی به سنین بالاتر می رسد شوق و انگیزه خود را از دست می دهد؟ آیا این امر به دلیل تاثیر عوامل خارج از خانواده است؟

 

خانواده ها نقش خود را درباره کمک به پیشرفت تحصیلی فرزندان در دو نکته خلاصه میکنند:
۱) تهیه و تدارک امکانات
۲) همراهی با فرزندشان در درس خواندن

 

فرزندان شما بیش از تدارک امکانات و کنترل تحصیلی به والدینی نیاز دارند که با ارتقای دانایی ها و یادگیری های خود به ارتقای سطح فکری خانواده کمک کنند. تنها داشتن فرزند باهوش و تیزهوش و واداشتن او به درس خواندن از هر طریق ممکن مهم نیست.

 

باورکنید که…
شوق یادگیری و استعداد تحصیلی بسیاری از دانش آموزان به دلیل عدم وجود محیط مساعد فرهنگی در خانواده شکوفا نمی شود و یا به حداکثر شکوفایی نمی رسد. بسیاری از والدینی که ادعا دارند برای پیشرفت تحصیلی فرزندشان همه نوع امکانات مورد نیاز را فراهم آورده اند به اصطلاح چیزی کم نگذاشته اند، در ارتقای سطح فرهنگ خانواده بسیار سهل انگارند.

 

وقتی پدر و مادر در حرف و عمل به دانایی احترام بگذارند و وقتی یادگیری به معنای واقعی برای آنان ارزشمند باشد خود به خود رفتارهای آنان در مواجهه با مسائل فکری و تحصیلی فرزندان شان بسیار متفاوت خواهد بود. پدر ومادری که به زور می خواهند در فرزند خود انگیزه تحصیلی ایجاد کنند در واقع نه لذت یادگیری را چشیده اند و نه عطش یادگیری را درک کرده اند. «عطش یادگیری و حضور دانایی در محیط خانه کلید خوشبختی خانواده است

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما