مارس 12
برچسب ها :
بازدید : 787
نظرات : بدون دیدگاه
سرور و آقا

کودک در سنین قبل از 7 سالگی فطرتاً خود را بهتر از دیگران می بیند. از این رو امر و نهی مستقیم و درخواست صریح و یا همراه با تهدید در او کارگر نیست. طبیعتا در این سن در مقابل خواسته بزرگترِ خود نافرمانی میکند.   در آموزش و تعلیم همواره به چند عامل توجّه […]

کودک در سنین قبل از 7 سالگی فطرتاً خود را بهتر از دیگران می بیند. از این رو امر و نهی مستقیم و درخواست صریح و یا همراه با تهدید در او کارگر نیست. طبیعتا در این سن در مقابل خواسته بزرگترِ خود نافرمانی میکند.

 

در آموزش و تعلیم همواره به چند عامل توجّه ویژه ای می شود:

۱- گروه سنّی
۲- میزان #استعداد و سطح توانایی در یادگیری افراد
۳- علاقه و اختیار افراد
۴- روش و طریق آموزشی

 


امام باقر و امام صادق عليهماالسلام میفرمایند:

چون پسر به سه سالگى رسيد، بايد به او بگويند: هفت مرتبه بگو «لا إله إلاّ اللّه». سپس، رهايش كنند تا سه سال و هفت ماه و بيست روزِ او كامل شود. سپس بايد به او بگويند: هفت مرتبه بگو «محمّد رسول اللّه»؛ و او را رها كنند تا چهار سال او تمام شود. آن گاه بايد به او بگويند: هفت مرتبه بگو «صلى اللّه على محمّد وآله». سپس رهايش كنند تا پنج سال او تمام شود. آن گاه از او بپرسند: دست چپ و راستت كدام است؟ اگر شناخت، بايد صورتش را به سمت قبله برگردانده ، به او بگويند: سجده كن. سپس، رهايش كنند تا هفت سال او تمام شود. پس وقتى هفت سال او تمام شد، بايد به او بگويند: صورت و دو دستت را بشوى وقتى آن دو را شُست ، بايد به او بگويند: نماز بخوان.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما