مارس 15
بازدید : 3634
نظرات : بدون دیدگاه
عزت خانواده

فرزند در نگاه دين، هديه ای از سوی خداوند به شمار می آيد. اسلام پسر را نعمت و دختر را نيکی و رحمت میداند. فرزندان پسر برای مردم، نوعی سرمایه کاری و پشتوانه اقتصادی به شمار آمده لذا تعبیر نعمت می‌تواند به همین جنبه نظر داشته باشد، که ای مردم این نعمتی که خداوند به […]

فرزند در نگاه دين، هديه ای از سوی خداوند به شمار می آيد. اسلام پسر را نعمت و دختر را نيکی و رحمت میداند. فرزندان پسر برای مردم، نوعی سرمایه کاری و پشتوانه اقتصادی به شمار آمده لذا تعبیر نعمت می‌تواند به همین جنبه نظر داشته باشد، که ای مردم این نعمتی که خداوند به شما داده و از او در جنبه‌های مالی و اقتصادی استفاده می‌کنید، فردا باید پاسخ‌گو باشید.

 

پسر شما دارایی شماست، مثل هر دارایی و موجودی دیگر اگر از آن «حفاظت نکرده و او را تشویق نکنید،» بعید نیست که به بدهی تبدیل شود. به همین سادگی! نعمت از آثار لطف الهی مانند رويش دانه از زمين با زحمات طاقت فرسای كشاورز كه بدون لطف الهی ميسر نمیشود، است. بر هر نعمتی را شكری واجب است و درباره وجوب شكر نعمت همين بس كه سريع ترين عقوبتی كه انسان را گرفتار می كند، عقوبت كفران نعمت است. لازم است بین پدر و پسر رابطه ای وجود داشته باشد تا پسر بتواند رشد کند و عاقل بشود!

 

به پسرتان بگویید که هر وقت میخواهد و علی رغم هر اشتباهی که مرتکب شده است، نزد شما بیاید؛ به او قول دهید که قبل از هر گونه قضاوت راجع به کارهایش، خود را به جای او گذاشته و تا حدّ نیاز و امکان به او کمک خواهید کرد.

 

1- دوست او باشید.
2- فرصت عرضه ی بیشتری به او بدهید.
3- او را مستقل بار بیاورید.
4- از او یک قهرمان بسازید.
5- کتاب های خوب بخوانید.
6- دوستان خوبی برای خود برگزینید.
7- از اشتباهات او چشم پوشی کنید.
8- برای او وقت بگذارید.
9- خود را جای او قرار دهید.
10- برای رشد او تلاش کنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما