آوریل 6
بازدید : 1033
نظرات : بدون دیدگاه
قد

رشد و نمو طبیعی کودک در هر سنی نشانه سلامت زیستن او در حال و آینده است. بنابراین شما باید در هر زمان و در هر سنی، معیارهای رشدی کودک خود را بشناسید و مطمئن شوید که کودک شما به طور طبیعی رشد و نمو می‌کند. تعیین وزن و طول قد کودک نشانه رشد جسمی […]

رشد و نمو طبیعی کودک در هر سنی نشانه سلامت زیستن او در حال و آینده است. بنابراین شما باید در هر زمان و در هر سنی، معیارهای رشدی کودک خود را بشناسید و مطمئن شوید که کودک شما به طور طبیعی رشد و نمو می‌کند. تعیین وزن و طول قد کودک نشانه رشد جسمی و تعیین اندازه دور سر نشانه رشد مغز کودک می‌باشد.

 

عوامل موثر بر رشد کودکان شامل نژاد، عوامل هورمونی، تغذيه، عوامل جسمی و روانی هستند. از ميان اين عوامل، هورمون ها اهميت ويژه ای دارند. شير مادر کامل ترين و مهمترين منبع غذای کودک در شش ماه اول است. بعد از شش ماه می توانيد به او غذای مکمل هم بدهيد. تا سه سالگی کودکتان سعی کنيد 5-6 وعده در روز به او غذا بدهيد و در غذای او از شير مادر، ميوه، سبزی های زرد، نارنجی، سبز کدو حلوايی و… طالبی، خرما، آلو، زردآلو و… استفاده کنيد.

 

افرادی که مراقبت کودک را برعهده دارند بايد آشنايی دقيقی با الگوهای رشد طبيعی داشته باشند تا هرگونه انحراف از اين الگوها را به سرعت شناسايی و تحت کنترل قرار دهند. در اين رابطه منحنی های رشدی که روی کارت های بهداشتی مراکز بهداشت رسم می شوند کمک چشمگيری به والدين کودک می کنند. رشد طولی کودکان از طريق افزايش طول استخوان هاست که به وسيله صفحات رشد استخوانی صورت می گيرد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما