آوریل 8
بازدید : 954
نظرات : بدون دیدگاه
تشکیل خانواده

در آموزش ‏‌هاى کلیه ادیان سفارش به ازدیاد پیروان و آوردن اولاد است. آئین اسلام نیز مسلمانان را به افزایش جمعیت با ایمان و شایسته، به اندازه‌ای که در توان آنان باشد، فرا می‌خواند.   فرزندان، نعمت‌های الهی نزد والدین هستند و چون سایر نعمت‌ های الهی، هم می‌توان با استفاده صحیح از آن‌ها در […]

در آموزش ‏‌هاى کلیه ادیان سفارش به ازدیاد پیروان و آوردن اولاد است. آئین اسلام نیز مسلمانان را به افزایش جمعیت با ایمان و شایسته، به اندازه‌ای که در توان آنان باشد، فرا می‌خواند.

 

فرزندان، نعمت‌های الهی نزد والدین هستند و چون سایر نعمت‌ های الهی، هم می‌توان با استفاده صحیح از آن‌ها در مسیر تکامل و هدایت خود و آن‌ها از ایشان بهره جست و هم می‌توان با عدم استفاده صحیح از آن‌ها خود و آن‌ها را به خاک مذلت نشاند. نکته مهم، توجه به فرزند شایسته و مؤمن است؛ یعنی آن‌چه که اهمیت دارد، افزایش تعداد جمعیت نیکوکاران و صالحان است. از جمله آثار مثبت و فواید زندگی با فرزند صالح می‌توان به کمک و دستیاری والدین اشاره کرد. داشتن فرزند برای والدین همانند داشتن نیروی انسانی است که می‌تواند در کارها و مسئولی‌ها پدر و مادر را کمک و یاری رساند.

 

در واقع قرآن صرفاً تولید نسل بدون تربیت دینی را تأیید نکرده و با آن مخالف است. در کنار تولید نسل، باید تربیت نسل هم باشد. مشکلات اقتصادی از مواردی اسن که برخی از خانواده ‌ها به‌خاطر آن تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند. اعتقاد به روزی‌رسانی خدای متعال، جزو مسلمات آموزه‌های قرآنی و دینی است؛ لذا کاهش جمعیت به هر روش و توجیحی، به‌خاطر ترس فقر و مشکلات اقتصادی بر خلاف روح ایمان و فلسفه اسلام است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما