آوریل 8
بازدید : 831
نظرات : بدون دیدگاه
رحم مادر

مجموعه‌ای از روایات وجود دارند که پاداش ‌‌های چشمگیری را برای مادران در نگه‌داری فرزند در شکم، وضع حمل و شیر دادن اعلام کرده‌اند. بخش هایی از روایات، پاداش ­ها را به خود حامله­ شدن مرتبط دانسته و بخشهایی نیز مرتبط با زایمان ست که البته این موضوع فقط اختصاص به زایمان طبیعی ندارد، بلکه […]

مجموعه‌ای از روایات وجود دارند که پاداش ‌‌های چشمگیری را برای مادران در نگه‌داری فرزند در شکم، وضع حمل و شیر دادن اعلام کرده‌اند. بخش هایی از روایات، پاداش ­ها را به خود حامله­ شدن مرتبط دانسته و بخشهایی نیز مرتبط با زایمان ست که البته این موضوع فقط اختصاص به زایمان طبیعی ندارد، بلکه روایات گرچه پاره ­ای از آنها، برخی علائم زایمان طبیعی را ذکر می­ کنند، اما هیچ قیدی در آنها مشاهده نشده و به صورت مطلق، شامل تمام زایمان ­ها می ­شوند.

 

البته زایمان‌ها در زمان صدور روایات معمولاً با روش ­های طبیعی بوده اما امروزه ممکن است به جهت سلامتی مادر و فرزند یا برخی عوامل دیگر، در مواردی پزشک، عمل سزارین را ترجیح دهد.

 

رسول خدا (ص) فرمود: «هر زنى در خانه شوهرش جهت نظم و ساماندهی منزل، چیزى را از جایى بردارد و در جایى دیگر قرار دهد، خداوند عزوجل به او مى‌‏نگرد و هرکس که خدا به او بنگرد او را عذاب نمى‌‏کند.

 

ام سلمه گفت: مردان همه خوبى‌‏ها را بردند، پس چه چیزى براى زنان بیچاره هست؟

پیامبر فرمود: آرى اگر زن حامله شود او به سان روزه‌دار شب زنده‌دارى است که با جان و مال در راه خدا جهاد مى‌‏کند و چون زایمان کند پاداشى دارد که از بس بزرگ است نمى‌‏داند آن پاداش چیست، و چون شیر مى‌‏دهد در برابر هر مکیدن براى او مشابه یک آزاد سازى از فرزندان اسماعیل است و چون از شیر دادن فارغ گردد فرشته‌‏اى بر پهلوى او مى‌‏زند و مى‌‏گوید: از نو آغاز به کار کن که بخشیده شده‌‏اى.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما