آوریل 9
بازدید : 5865
نظرات : بدون دیدگاه
آب دهان نوزاد

یک ماهگی به خاطر تولید کم بزاق بندرت آبریزش دارند. از حدود سه ماهگى ترشحات بزاق دهان زياد مى شود و بيرون مى ريزد، ولى كف كردن دهان اگر به شكلى غير طبيعى باشد بايد نزد پزشک معاينه شود. شش ماهگی در حالت های به پشت خوابیده و طاقباز و نشسته به ندرت آبریزش دارند […]

یک ماهگی به خاطر تولید کم بزاق بندرت آبریزش دارند. از حدود سه ماهگى ترشحات بزاق دهان زياد مى شود و بيرون مى ريزد، ولى كف كردن دهان اگر به شكلى غير طبيعى باشد بايد نزد پزشک معاينه شود. شش ماهگی در حالت های به پشت خوابیده و طاقباز و نشسته به ندرت آبریزش دارند اما ممکن است در این موقعیت‌ها آبریزش داشته باشند. هنگام غان و غون کردن و هنگامی که شی را توسط دست به دهان می برند. یا به چیزی اشاره می‌کند یا شی را لمس می‌کند یا دندان در می آورد. یا در طول خوردن تغذیه آبریزش داشته باشد.

 

نه ماهگی زمانی که می‌خواهد مهارت های حرکتی درشت مثل غلت زدن و سینه خیز رفتن را کسب کند آبریزش طولانی‌تری ندارد اما در طول دندان در آوردن این حالت وجود دارد. پانزده ماهگی در هنگام تکه کردن مواد با دندان آبریزش شدت می‌یابد. بعد از دو سالگی بیشتر کودکان می آموزند که چگونه بزاق دهانشان را ببلعند. یکی از ابزارهای قدرتمند برای انجام تحقیقات و تشخیص های پزشکی بزاق دهان است و ثابت شده که شامل انواع اطلاعات مورد نیاز پزشکان می باشد.

 

بزاق دهان علاوه بر اینکه رازهای بیولوژیک و ژنتیکی بدن انسان را در اختیار پزشکان قرار می دهد، به فرد در مبارزه با بیماری ها نیز کمک می کند. پیش جویدن (عمل جویدن غذا توسط بزرگسالان و دادن آن به نوزاد) روش مناسبی برای اجداد ما بود که به مخلوط کن دسترسی نداشتند. اما شاید در دوره مدرن امروز دوباره این شیوه مد شود.

 

دانشمندان کشف کرده اند که بزاق دهان مادر باعث افزایش سیستم ایمنی بدن نوزاد می شود بزاق دهان پر از پادتن است که احتمال ابتلا به عفونت های باکتریایی را کاهش می دهد. در نتیجه بدن نوزاد با خوردن غذای جویده شده مادر پاتوژن های بیماری زا را شناسایی و از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما