آوریل 9
بازدید : 1076
نظرات : بدون دیدگاه
دندان

برای والدین یکی از بزرگترین نقاط عطف در طول زندگی کودک، دندان درآوردن اوست. اما در عین حال این مرحله برای کودک نیز مسیری دردناک و دشوار است. نشانه های دندان در آوردن در کودکان و همچنین میزان درد ناشی از آن، بسته به این که کودک در چه سنی شروع به دندان درآوردن نماید، […]

برای والدین یکی از بزرگترین نقاط عطف در طول زندگی کودک، دندان درآوردن اوست. اما در عین حال این مرحله برای کودک نیز مسیری دردناک و دشوار است. نشانه های دندان در آوردن در کودکان و همچنین میزان درد ناشی از آن، بسته به این که کودک در چه سنی شروع به دندان درآوردن نماید، متفاوت است.

 

نوزادان و كودكان با علائم متفاوتی دندان درمی‌آورند. ميزان درد دندان درآوردن نيز در آنها متفاوت است. اين علائم چند روز ادامه دارند. برای کاهش خارش لثه کودک موقع درآوردن دندان شیری، می توانید دندان‌گیر پلاستیکی تمیز و خنک به او بدهید تا به لثه هایش بکشد زمان ظاهر شدن دندانهای شیری کودکان به طور دقیق مشخص نیست. نوزادی ممکن است با دندان متولد شود یا اینکه اولین دندان او حتی تا سن 13 تا 14 ماهگی ظاهر نشود بنابراین دیر یا زود ظاهر شدن دندان به تنهایی دلیل و نشانه ی رشد به موقع یا عقب افتادن رشد کودک نیست.

 

معمولا اولین دندانی که در شیرخوار ظاهر می شود دو دندان پیشین مرکزی فک پایین است. پس از گذشت چند ماه چهار دندان پیشین فک بالا نمایان خواهد شد. برای رویش دندان کودک از مواد غذايی سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدنی بهره ببريد، ويتامين A در حفظ سلامت لثه‌ها موثر است، ويتامين D برای سلامت استخوان ‌ها‌،دندان‌ها و رشد مناسب استخوان‌های فكی لازم است.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما