آوریل 15
بازدید : 995
نظرات : بدون دیدگاه
خرید

خرید کردن یکی از ابزار ضروری در تأمین نیاز های اولیه مانند خوراک و پوشاک افراد جامعه و ارضای نیازهای روانی مانند جلب توجه اطرافیان، افزایش اعتماد به نفس یا کاهش اضطراب و… است. بنابراین توجه به الگو های صحیح خرید و مصرف نشان دهنده سلامت روانی و زندگی سالم است. اگر این خرید با […]

خرید کردن یکی از ابزار ضروری در تأمین نیاز های اولیه مانند خوراک و پوشاک افراد جامعه و ارضای نیازهای روانی مانند جلب توجه اطرافیان، افزایش اعتماد به نفس یا کاهش اضطراب و… است. بنابراین توجه به الگو های صحیح خرید و مصرف نشان دهنده سلامت روانی و زندگی سالم است. اگر این خرید با حضور اعضای خانواده در کنار هم صورت گیرد موجب افزایش مهروزی و همدلی خواهد شد. در این راستا هنگام خرید بهتر است تا با خرید اقلام ضروری و مورد نیاز، علاوه بر رونق اقتصادی جامعه و استحکام خانواده، از اسراف جلوگیری شود.

 

یکی از سنت‌ های حسنه در میان ایرانیان که در دین اسلام نیز بدان تاکید بسیار شده است، دادن هدیه است. هدیه آن چیزی است که برای دوستان و خویشان فرستاده می شود تا این گونه مهر و محبت خود را اظهار کنیم. برای تقویت روابط انسانی و اظهار محبت، در همه فرهنگ ها و سنت های عقلایی، شیوه هایی وجود دارد که از نظر آن جامعه، امری پسندیده تلقی می شود. از جمله این امور پسندیده در همه جوامع بشری، هدیه دادن است. اسلام هدیه را راهی برای نزدیکی قلوب می داند و بر آن تاکید دارد. هدیه یکی از عوامل زدودن کینه و عداوت، ایجاد مهر و محبت و تحکیم پیوند برادری اسلامی است و فضیلت آن بیش از فضیلت صدقه است.

 

نوروز

با شروع فصل بهار و نو شدن طبیعت زیبای خداوندی، می‌توان با تغییراتی در محیط منزل نیز، رویش و شور و نشاط طبیعت را به خانه‌ها نیز منتقل کرد. شاید به تصور برخی خرید اجناس و لوازم لوکس، موجب ایجاد تغییر در منازل می‌شود در حالی که جابجایی لوازم موجود و خرید چند گلدان زیبا و طبیعی می‌تواند علاوه بر بهاری کردن فضا، در تجدید روحیه و شادابی اهالی خانه تاثیر بسیاری داشته باشد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما