آوریل 16
بازدید : 949
نظرات : بدون دیدگاه
سورۀ واقعه

فرزند، گلی است که پدر و مادر وظیفه دارند به‌عنوان باغبان آن‌را پرورش دهند تا عطر دل‌انگیز آن فضای خانواده و جامعه را شاداب و بانشاط کند. یکی از حقوق فرزند را «آموزش قرآن‌» و یا «سواد آموزی‌» برشمرده‌اند و در جای دیگر امام علی‌(ع) می‌فرماید: از دانش ما به کودکان خود چیزی بیاموزید که خداوند […]

فرزند، گلی است که پدر و مادر وظیفه دارند به‌عنوان باغبان آن‌را پرورش دهند تا عطر دل‌انگیز آن فضای خانواده و جامعه را شاداب و بانشاط کند. یکی از حقوق فرزند را «آموزش قرآن‌» و یا «سواد آموزی‌» برشمرده‌اند و در جای دیگر امام علی‌(ع) می‌فرماید: از دانش ما به کودکان خود چیزی بیاموزید که خداوند به‌واسطه آن سودشان بخشد.

 

اولین سنگ بنای تربیت دینی فرزند آشنایی با تعالیم قران کریم است چنان‌که امام علی(ع) در این رابطه فرموده است: از جمله حقوق فرزند بر پدر و مادر این است که نامی نیکو بر او بنهد و به‌خوبی تربیتش کند و قرآن را به او بیاموزد. سوره واقعه چنان که از نامش پیدا است، از قیامت و ویژگی هاى آن سخن مى گوید، و این معنى در تمام آیات 96 گانه سوره، مسأله اصلى است.

 

در #فضیلت تلاوت سوره واقعه، روایات زیادى در منابع اسلامى ذکر شده است، از جمله در حدیثى از رسول خدا(ص) مى خوانیم: «کسى که سوره واقعه را بخواند، نوشته مى شود که این فرد از غافلان نیست».

آثار و بركات سوره:
1) رفع فقر و تنگدستی
2) ایجاد بركت
3) محبوبیت
4) آسانی مرگ و بخشش اموات
5) آسانی زایمان

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما