آوریل 19
بازدید : 1666
نظرات : بدون دیدگاه
آشنایی با اسکیت

اگر فرزند شما تابه حال اسکیت سواری نکرده است، بدانید که او در حال از دست دادن یکی از راحت ترین، پرجنب و جوش ترین و ایمن ترین ورزش های دوران نوجوانی خود است. بیشتر کودکان در اولین روز آشنایی با کفش های اسکیت می توانند بر روی آن ها به حرکت درآیند (یا حداقل […]

اگر فرزند شما تابه حال اسکیت سواری نکرده است، بدانید که او در حال از دست دادن یکی از راحت ترین، پرجنب و جوش ترین و ایمن ترین ورزش های دوران نوجوانی خود است. بیشتر کودکان در اولین روز آشنایی با کفش های اسکیت می توانند بر روی آن ها به حرکت درآیند (یا حداقل بر روی پاهای خود بایستند).

 

کودکان به محض اینکه بر روی اسکیت ها احساس اطمینان و راحتی کردند، مهارت های خود را برای اسکیت سواری در اطراف خانه و پارک ها به کار می گیرند و اوقات فراغت خود را با این ورزش سالم سپری می کنند. در ادامه با اقداماتی آشنا می شوید تا اسکیت سواری را به کودکان خود یاد دهید. این ورزش یک فعالیت اجتماعی نیز محسوب می شود و کودکان را با دوست های جدید و سالم آشنا می کند.

 

بیشتر والدین و سرپرست های کودکان از این خبر ندارند که نوجوانانشان مشتاق دنبال کردن برنامه های اسکیت سواری موجود در مدرسه ها و مراکز تخصصی اسکیت هستند. باید بدانید اسکیت سواری در این مکان ها مزیت های زیادی برای کودک و خانواده دارد. اسکیت سواری یک ورزش شاد و مفرح برای کودکان و خانواده ها است، اگر والدین به همراه فرزند خود اسکیت سواری کنند یک سبک زندگی سالم سرلوحه زندگی خود قرار می دهند و این درس را ناخود آگاه به خانواده های دیگر می آموزند. با انجام این فعالیت پرهیجان، تعادل جسمی و ذهنی کودکان بهبود پیدا می کند، هماهنگی دست و پا بیشتر می شود، قدرت پاسخ به محرک زیاد می شود و قدرت جسمی فرد افزایش پیدا می کند.

 

اسیکت سواری یک راه اخت و شاد برای سوزاندن کالری است و در مقایسه با دویدن هیچ اثر منفی بر زانو ها نمی گذارد – این ویژگی بهره بردن از فواید اسکیت سواری را برای همه سنین امکان پذیر می کند. اسکیت سواری مکمل سایر ورزش ها است، و از فعالیت هایی است که براحتی توسط دختر ها و پسر ها انجام می شود.

 

  • توانایی حفظ تعادل فرزند خود را بررسی کنید

قبل از عجله کردن و پوشاندن یک جفت کفش اسکیت به فرزند خود، توانایی او را در مواجهه شدن با موقعیت های حفظ تعادل بررسی کنید. آیا دویدن، پریدن، جست و خیز های ناگهانی فرزند شما به خوبی انجام می شوند؟ برای مثال اگر کودک شما با کفش ها اسکیت بر زمین افتاد، ببینید آیا او می تواند بدون کمک فرد یا شیئی به خوبی از جای خود بلند شود و دوباره تعادل خود را بدست آورد.

 

  • آیا فرزند راهنمایی های ساده شما را دنبال می کند؟

هر کودکی که دستورالعمل های ساده اسکیت سواری را اجرا کند پتانسیل اسکیت بازی را دارد. به آن ها بگویید این حرکات را در حین اسکیت سواری اجرا کنند: ایست. برو. بشین. بلند شو. بپر . حفظ تعادل. به فرزند خود بگویید این روال را چند بار تکرار کند. در بیشتر موارد کودکان خردسال اسکیت سوار به راهنمایی های والدین گوش نمی کنند،‌ اما بدانید این توصیه هر چقدر هم ابتدایی باشد برای حفظ ایمنی و اطمینان از یادگیری فرزند لازم است.

 

  • آیا فرزند شما به اسکیت سواری علاقه دارد؟

حالا وقت آن رسیده که کودک خود را به یک مرکز آموزش و مسابقه اسکیت بفرستید. این کار را در تعطیلات انجام دهید. خودتان او را به این مراکز برده و با کودکان دیگر آشنا کنید. یک یا دوبار این کار را بکنید و ببینید آیا کودکتان دوست دارد باز هم به این مراکز اسکیت برود و با دوستان خود اسکیت سواری کند (به جز مراکز آموزش اسکیت، مکان های مخصوصی در پارک ها برای اسکیت سواران ایجاد شده است، پس می توانید کودک خود را به این مکان ها نیز ببرید).

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما