می 14
بازدید : 1048
نظرات : بدون دیدگاه
نفرین

متأسفانه وضع تمدن ماشینی چنان است که رابطه پدران و مادران را از فرزندان خیلی زود قطع می‌کند، آن چنان که کمتر روابط عاطفی بعد از بزرگ شدن در میان آن‌ها دیده می‌شود. تربیت با کم حوصلگی امکان ندارد. زمانی صبر و حوصله‌مان کم می‌شود که سطح انرژی روانی در ما کاهش یافته باشد. در […]

متأسفانه وضع تمدن ماشینی چنان است که رابطه پدران و مادران را از فرزندان خیلی زود قطع می‌کند، آن چنان که کمتر روابط عاطفی بعد از بزرگ شدن در میان آن‌ها دیده می‌شود. تربیت با کم حوصلگی امکان ندارد. زمانی صبر و حوصله‌مان کم می‌شود که سطح انرژی روانی در ما کاهش یافته باشد. در همچنین مواقعی است که احتمال بدخلقی و پرخاشگری در ما افزایش می‌یابد که این امر آسیب جدی به تربیت فرزندمان می‌زند، پس همواره با انجام برخی از فعالیت‌های لذت‌بخش انرژی روانی خود را حفظ و ترمیم کنیم.

 

بجای تمرکز بر مشکلات بر نتایج مثبت صبر و شکیبایی، متمرکز شویم. این کار به ما انرژی می‌دهد که با تلاش مضاعف و حوصله بیشتری کارها را به پیش ببریم. هنگام عصبانیت صبر و تحمل به شدت کاهش می‌یابد، پس قبل از عصبانی شدن و از دست دادن کنترلتان بهتر است، تغییر موقعیت داده و یا با یاد خدا، وضو گرفتن، مشغول شدن به فعالیتی لذت‌بخش و کنترل افکار منفی مانع عصبانیت شده و آن را کنترل کنید.

 

بسیاری از مردم با دیدن خوبی ها و زیبایی ها واکنش عاطفی و احساسی نشان می دهند و با گفتن آفرین و دعای نیک و خیر، سرور و خوشحالی خویش را هویدا می سازند؛ چنان که با دیدن زشتی ها و بدی ها، با نفرین ابراز انزجار و تنفر می کنند. عاق والدین به این است که فرزند، حرمت آن‌ها را رعایت نکند و بی‌ادبی نماید و آن‌ها را به سبب گفتاری یا رفتاری برنجاند و آزار و اذیت کند و در چیزهایی که منع شرعی و عقلی ندارد، از آن‌ها نافرمانی کند.

 

عواقب و اثرات عاق والدین (براساس روایات ائمه اطهار)

1. در دنیا عذاب می بیند
2. بزرگترین گناهانِ کبیره است
3.مورد لعن رسول خداست
4.مورد خشم خداوند است
5. از بهشت محروم هستند
6.به هنگام مرگ، زبانش از ذکر کلمه توحید بسته است
7. نماز او قبول نمی شود
8. دعایش مورد استجابت واقع نمی شود
9. وارد جهنم می شود
10. موجب سختی کشیدن به هنگام دفن می شود
11. سبب کوتاهی عمر می شود

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما