می 29
بازدید : 789
نظرات : بدون دیدگاه
استقبال ماه رمضان

مشتاقانه به استقبال ماه مبارک رمضان بروید. نحوه برخورد ما با موقعیت های مختلف بر نگرش کودکان به آن موقعیت ها اثرگذار است. مثلاً تکاپوی ما در آغاز سال جدید (نوروز) یا سال جدید تحصیلی به کودک می فهماند که ما در زمان خاصی قرار گرفته ایم و برای ما و خانواده ی دارای اهمیت […]

مشتاقانه به استقبال ماه مبارک رمضان بروید. نحوه برخورد ما با موقعیت های مختلف بر نگرش کودکان به آن موقعیت ها اثرگذار است.

مثلاً تکاپوی ما در آغاز سال جدید (نوروز) یا سال جدید تحصیلی به کودک می فهماند که ما در زمان خاصی قرار گرفته ایم و برای ما و خانواده ی دارای اهمیت ویژه ای است. پس این کار باورهای خاصی را در وجود وی زنده می کند. برخورد با ماه مبارک رمضان نیز باید جایگاه خاصی را در ذهن کودک و نوجوان ایجاد کند.

 

به استقبال ماه رمضان رفتن از چند روز قبل، از آن با هیجان صحبت کردن، آشنا کردن کودک با آداب آن، مشارکت دادن او در خرید اقلام لازم برای این ماه (برای وعده های سحر و افطار)، در کنار وی قرآن خواندن، آموزش دعا کردن، ایجاد تغییر در فضای خانه و بالا بردن سطح معنویت، ترک کردن برخی عادات که باعث رنجش کودک و نوجوان می شود به بهانۀ ترک گناه در این ماه و موارد دیگر آن ها را برای ورود به ماه مبارک رمضان و همچنین قبول این فریضۀ واجب آماده می کند.

  • لازم به ذکر است که در مقابل آن ها از سختی روزه داری، روزهای بلند تابستان، گرسنگی و تشنگی صحبت نکنید…

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما