جولای 18
بازدید : 1408
نظرات : بدون دیدگاه
مهر و محبت

همه ما فرزندانمان را دوست داریم اما خود او نیز باید حس کند که واقعا دوستش داریم این حس برای رشد اعتماد به نفس او ضروری است اگر بچه ای درست رشد کرده باشد ولی از حس اعتماد به نفسی برخوردار نباشد به ندرت می تواند رشد شخصیت خود را کامل کند. ممکن است بزرگسالانی […]

همه ما فرزندانمان را دوست داریم اما خود او نیز باید حس کند که واقعا دوستش داریم این حس برای رشد اعتماد به نفس او ضروری است اگر بچه ای درست رشد کرده باشد ولی از حس اعتماد به نفسی برخوردار نباشد به ندرت می تواند رشد شخصیت خود را کامل کند. ممکن است بزرگسالانی را دیده باشیم که در ظاهر موفق به نظر برسند، ولی اعتماد به نفس آن ها پوسته ای بسیار شکننده دارد. در واقع آن ها هنوز کودکانی آسیب پذیر هستند که به دلیل عدم اطمینان نسبت به محبت والدین شان، دچار کمبود اعتماد به نفس هستند.

 

افراط در محبت هم موجب خارج شدن کودکان ما از تعادل رفتاری است. این کودکان نیز نه تنها اعتماد به نفس ندارند، بلکه مسئولیت گریز هم هستند. در این بی­ مسئولیتی، تفاوتی بین مسئولیت بندگی خداوند و مسئولیت های فردی و اجتماعی وجود ندارد.

 

برخی از این کودکان علاوه بر ضعف ایمان و سستی در انجام عبادت های شرعی، تن پرور و خودخواه هم می­ باشند و توقع دارند دیگران مخصوصا اعضای خانواده از حق خود بگذرند تا در ناز و نعمت بیشتری به سر برند. کودک در محیط گرم محبت، اظهار محبت را از پدر و مادر یاد می گیرد، خوش قلب و خیرخواه و انسان دوست بار می آید، چون طعم شیرین محبت را چشیده در فردای زندگی حاضر است این آب حیات را بر دیگران نیز ایثار کند.

 

چنین انسانی وقتی بزرگ شد، همین اظهار محبت را نسبت به همسر خود، نسبت به فرزندان خود و نسبت به دوستان و معاشرین و همه انسان ها انجام خواهد داد. با محبت های گرم خود همه را شاداب می گرداند و در مقابل، از محبت های متقابل دیگران نیز برخوردار خواهد شد

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما