فرزند، آیینۀ والدین

فرزندان، آیینه تمام نمای والدین می باشند، در روایت داریم که: «الولد سرّ أبيه‏؛ فرزندان، بازگو کننده درون و اسرار والدین می باشند.» فرزندان در حقیقت آیینه های روشن و شفافی می باشند که رفتار و کردار والدین را به خودشان منعکس می کنند. انسان اگر می خواهد فرزند خوب تربیت کند باید اول خود […]

فرزندان، آیینه تمام نمای والدین می باشند، در روایت داریم که: «الولد سرّ أبيه‏؛ فرزندان، بازگو کننده درون و اسرار والدین می باشند.»

فرزندان در حقیقت آیینه های روشن و شفافی می باشند که رفتار و کردار والدین را به خودشان منعکس می کنند. انسان اگر می خواهد فرزند خوب تربیت کند باید اول خود را تربیت خوب کند چون کردار ما موثر در رفتار کودکان ماست. دختران و پسران از والدین الگو می‌گیرند لذا والدین باید آنچه را که در حضر و غیاب انجام می هند پسند و حسن باشد، و گرنه فرزندانشان دچار انحراف خواهند شد و بداخلاقی را از پدر و مادر یاد خواهند گرفت و در بیرون از محیط خانواده آن را بروز خواهند داد.

 

نصف هر جامعه‌ای زنان هستند و نصف دیگر جامعه نیز زائیده و متولد زنان‌اند و در کل زن مستقیم یا غیر مستقیم یعنی تمام جامعه. حجاب شناسنامه و هویت زن مسلمان است و بر  زنان و دختران ماست که باید حجاب را رعایت کنند. خداوند به پیامبر امر می‌فرماید: به زنان و دخترانت و زنان مسلمان اعلام کن که حجاب را رعایت کنند و سعی کنند سیمایشان سیمای اسلامی باشد که این کار به نفع آن‌ها و سبب احترامشان است. به بیان عامیانه ما یعنی اول از خانواده خودت شروع کن و اصلاح رفتار خانواده در وهله اول مهم تر است.

 

یهودیان و مسیحیان و تمامی کسانی که دوست و دلسوز ما نیستند نمی‌خواهند، ما عزت و آبرو داشته باشیم، بلکه سعی در بی‌هویت کردن مادران و دختران جامعه ما و بد جلوه دادن آنان را دارند، پس خواهران ما باید خیلی هوشیار باشند و فریب دشمنان را نخورند.

 

متأسفانه در عصری قرارگرفته‌ایم که تفرقه، اختلاف، تندروی و خشونت تمام بلاد اسلامی را در برگرفته و در عراق و لیبی و سوریه و مصر و یمن و فلسطین مظلوم شاهدیم که مسلمانان خانه‌ آرامی برای زندگی ندارند و در زیر بمباران یا کشته‌ و یا دربه‌در می‌شوند ولی خوشبختانه در سایه لطف خداوند و زحمات مسئولین و حکمت مقام معظم رهبری در مملکت اسلامی ما امنیت کامل برقرار است لذا همیشه باید خداوند را ازاین‌جهت شاکر و قدردان باشیم.

 

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما