اکتبر 16
بازدید : 3243
نظرات : بدون دیدگاه
نکات قبل از انعقاد نطفه

انعقاد نطفه هم برای خود نکات مهمی دارد و همسرانی که تصمیم به بچه دار شدن دارند خوب است که مانند بسیاری از کارهای دیگر حداقل از سه ماه قبل از بارداری و انعقاد نطفه فرزند به فکر داشتن یک فرزند خوب و سالم و زیبا باشند و برای این امر مهم برنامه ریزی مدونی […]

انعقاد نطفه هم برای خود نکات مهمی دارد و همسرانی که تصمیم به بچه دار شدن دارند خوب است که مانند بسیاری از کارهای دیگر حداقل از سه ماه قبل از بارداری و انعقاد نطفه فرزند به فکر داشتن یک فرزند خوب و سالم و زیبا باشند و برای این امر مهم برنامه ریزی مدونی برای خوراک و تغذیه و برای زمان ، مکان ، حالت و وضعیت مقاربت داشته باشند.
از آنجا که شواهدی در دست است که نشان می دهد اوقات و ساعت همخوابگی تاثیراتی در نبوغ، ضعف و سلامتی بچه ها ایجاد می کند، بنابراین لازم است منعقد شدن نطفه با آگاهی و برنامه ریزی باشد.

یکی از آداب همبستری، گفتن “بسم الله” است. بهتر است قبل از هر نزدیکی با همسر باردار حتما این ادب رعایت شود.

با وضو باشید تا فرزند دل مرده، بی حال، تنبل و بی سخاوت نباشد.

برای فرزند دار شدن در آخر شب اقدام کنید.(آمیزش با زن در آخر شب برای بدن و سلامتی تن بهتر است و بیشتر امید می دهد که شخص دارای فرزند شود و عقل فرزند و فرزندگان را پاکیزه تر می گرداند.)

رسول خدا (ص) میفرمایند: ای علی! در اول و وسط وآخر ماه با همسر خود آمیزش مکن، زیرا آمیزش در این اوقات موجب جنون و پریشانی فکر و مبتلا شدن فرزند به مرض خوره می شود.

در موقع تغییرات جوی مثل (ماه گرفتگی، خورشید گرفتگی، زلزله، سیل و …) اقدام به آمیزش نکنید.

آمیزش بعد از زوال ظهر به جز بعدازظهر پنج شنبه، خوشایند نیست چون زمینه ی چشم چپ شدن فرزند فراهم می شود. تناوب گردش ماه، تولید یک دوره امواج الکترومغناطیسی می نماید که در عرض 28 روز، روی جریان های الکتریکی مغز انسان تاثیر می کند و این نیرو به نوبه ی خود، در روش قاعدگی و حالت روانی انسان موثر واقع می شود.

در وقت مجامعت، هرگز به فکر و عشق زن یا مرد دیگری آمیزش نکنید چون بیم آن می رود که فرزند کوتاه فکر و یا مخنث (مردی که حرکات و رفتارش به زنان شبیه است) گردد.

مجامعت بر بالای بام نیز پسندیده نیست.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ای علی! با همسرت بالای بام مجامعت نکن، زیرا اگر فرزندی به وجود آید، دو رو، ریاکار و بدعت گذار خواهد شد…

اگر قصدبچه دارشدن دارید، در هنگام دخول از سخن گفتن بپرهیزید، چون بر اساس روایات سخن گفتن هنگام انعقاد نطفه موجب گنگ شدن فرزند می شود.

اگر قصد انعقاد نطفه دارید، عریان و برهنه نباشید؛ چرا که وقتی خواست خدا بر این قرار گیرد که نطفه ای منعقد شود ملائکه حضور دارند و رحمت و برکت می آورند و وقتی کاملا عریان شوید ملائکه شرم کرده و پراکنده می گردند.

چون بعد از هر انزال 24 ساعت وقت لازم است تا کیسه های منی پر شود، لذا در انزال های متوالی اولأ منی رقیق شده و مقدار اسپرماتوزوئید آن کمتر می شود، ثانیأ قدرت فعالیت اسرماتوزوئید در انزال های دوم به بعد کمتر است. پس اگر قصد بچه دار شدن دارید بهتر است این کار در اولین انزال صورت بگیرد تا نطفه قوی تر و سالم تری شکل بگیرد.

اگر به دو بار آمیزش احتیاج دارید، پس از نزدیکی اول، حتما غسل کنید.

اگرفرزندپسر میخواهید، در آمادگی زن و بازی با او برای آمیزش بکوشید؛ آمادگی زن باعث می شود فرزند پسر شود زیرا غدد تناسلی زن از طریق هیپوفیز باعث ترشح موادی می شود که محیط مهبل را تغییر می دهد یعنی آن را قلیایی می کند و هر چه محیط غلیائی تر باشد، اسپروماتوزوئیدی که حامل پسر است بهتر می تواند فعالیت کرده و تولید پسر نماید.

تجربه نشان داده است که در آمیزشی که با عجله و بدون آمادگی کامل زن انجام گیرد، مجال ترشح غدد “بارتولن” کمتر است و اسپرماتوزئید حامل جنس نر قدرت زیست کمتری دارد.

******************************

بهترین زمان بچه دار شدن از منظر اسلام و روایات

_  شب دوشنبه: فرزند، نگهبان کتاب خدا و تسلیم در برابر دستورات پروردگار می شود.

_ شب سه شنبه: فرزند، موحد شده و خداوند شهادت را نصیبش می کند، همچنین خوشبو و خوش زبان و با سخاوت می شود.

_ شب پنج شنبه: فرزند، یکی از حکام یا یکی از علما می شود.

_ بعدازظهر پنج شنبه: فرزند، از آزار و فریب شیطان در امان است تا پیر شود و خدا سلامت دنیا و آخرت را به او عطا می کند.

_ شب جمعه: فرزند، خطیب و سخن گو می شود.

_  بعد از ظهر جمعه: فرزند، یکی از علماء و دانشمندان می شود.

_  با وضو باشید تا فرزند دل مرده، بی حال، تنبل و بی سخاوت نباشد.

_ در اول شب چه در تابستان و چه در زمستان مجامعت پسندیده نیست بلکه در آخر شب بهتر است که فرزند تیزهوش و سالم تر می شود.

******************************

 نکات انعقاد نطفه از دیدگاه اسلام و روایات

در روایات اسلامی، از انعقاد نطفه در برخی زمان ها و حالات نهی شده و فرزند حاصل از این آمیزش را معیوب دانسته است، بعضی از این موارد عبارتند از:

_ شب عید فطر که بچه در آن شقی می شود.

_ در حال ایستاده که طفل در رختخواب بول می کند.

_ عید قربان که بچه شش انگشتی می شود.

_ شب نیمه شعبان که بچه بسیار زشت می شود.

_  بین اذان و اقامه که طفل حریص و خونریز می شود.

_ زیر آفتاب که بچه پیوسته در فقر و پریشانی است. اگر آمیزش در زیر آفتاب باشد، علاوه بر این که در اثر تحریکات، بدن گرم شده و تولید عرق می کند،حرارت آفتاب نیز حرارت بدن را بالا می برد، در نتیجه اشعه ماوراء بنفش بیشتر در بدن نفوذ کرده و باعث اختلال در آن می شود.

_ انعقاد نطفه هنگام آمیزش با زن حائض موجب مبتلا شدن کودک به مرض جذام می گردد

_ انعقاد نطفه در زیر درخت میوه دار، کودک را سست و تنبل و خونریز می کند.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما