آگوست 21
بازدید : 1236
نظرات : بدون دیدگاه
معلم تاریخ

حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: هر کس از وقایع گذشتگان عبرت بگیرد بینا می شود، کسی که بصیرت و بینایی پیدا کرد می فهمد، و آن کس که فهمید عالم می شود.   معلم تاریخ، باید به تاریخ و مباحث آن علاقه مند و به مباحث آن معتقد باشد و توانایی انتقال این […]

حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: هر کس از وقایع گذشتگان عبرت بگیرد بینا می شود، کسی که بصیرت و بینایی پیدا کرد می فهمد، و آن کس که فهمید عالم می شود.

 

معلم تاریخ، باید به تاریخ و مباحث آن علاقه مند و به مباحث آن معتقد باشد و توانایی انتقال این اشتیاق و اعتقاد را به شاگردانش داشته باشد. ویژگی های معلم موفق تاریخ، برخورداری از فکر و نگاه تاریخی است، یعنی جست و جوگری و کشف تفاوت ها و تغییرات حقیقی است. برخی ‌‌از‌ مناسبت‌ها مربوط به تاریخ‌ صـد سـاله ی اخیر و تاریخ انقلاب‌ اسـلامی و یـا حوادث مهم‌ ملت‌های‌‌ دیگر‌ است مربی می‌تواند با استفاده‌ از منابع و مأخذ موثق، متناسب با هر رویداد تاریخی جزوه‌ و یا تراکت‌های جالب و ارزان قیمتی‌ تهیه کرده و در دسترس دانش‌آموزان‌ قرار دهد.

 

دایر‌ کردن نمایشگاه های‌ عکس، کتاب‌، و برگزاری‌ جشنواره‌ها و مسابقات هنری و ادبی و انتشار روزنامه دیواری به مناسبت‌ گرامیداشت ایام از وظایف مربی‌ امور تربیتی است که باید با خلاقیت‌ و اعمال سلیقه توام باشد. در این زمینه‌ تلاش و تکاپوی مربی‌ در بزرگداشت‌ مـناسبت هایی که مربوط به انقلاب‌ اسلامی و ناشی از رهبری ‌های امام‌ بزرگوارمان می‌باشد می‌تواند در تعمیق‌ و حراست از ارزش‌های انقلاب‌ اسلامی مؤثر واقع شود و در تزکیه ی محیط آموزشگاه نقش مهمی‌ ایفا‌ نماید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما