آگوست 30
بازدید : 1112
نظرات : بدون دیدگاه
اختلال بی ثباتی

اختلالات رفتاری در کودکان و مخصوصاً نوجوانان اکثراً به صورت ناسازگاری و رفتارهای ناجور و غیراخلاقی یا ضد اجتماعی حتی جنایی ظاهر می‌شود. مانند فرار نوجوانان از مدرسه و همکاری با قاچاقچیان ، تخریب و فساد. این افراد خطرناکترین افراد اجتماع هستند و همواره حالت انتقام جویی عجیبی نسبت به افراد جامعه و حتی والدین […]

اختلالات رفتاری در کودکان و مخصوصاً نوجوانان اکثراً به صورت ناسازگاری و رفتارهای ناجور و غیراخلاقی یا ضد اجتماعی حتی جنایی ظاهر می‌شود. مانند فرار نوجوانان از مدرسه و همکاری با قاچاقچیان ، تخریب و فساد. این افراد خطرناکترین افراد اجتماع هستند و همواره حالت انتقام جویی عجیبی نسبت به افراد جامعه و حتی والدین خود دارند. اختلالات رفتاری از اوایل کودکی به صورت‌های مختلف تظاهر می‌کند. این افراد به آنچه بد و زشت یا ممنوع است تمایلی افراطی و بیمارگونه دارند و به علت داشتن علاقه جنون‌آمیز از اذیت، آتش سوزی، آزار و آسیب حیوانات و کودکان کم سال لذت می‌برند.

 

کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری، چالش‌های فراوانی را برای والدینشان بوجود می‌آورند این کودکان رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که تأثیری منفی بر اطرافیانشان (والدین، دوستان، معلمین) می‌گذارد و واکنش‌های ناخوشایند این افراد در پاسخ به رفتار آن ها نیز متقابلاً به خودشان باز‌می‌گردد.

 

خصوصیات رفتاری در اختلال بی ثباتی و نا آرامی یا اختلال کمبود توجه:

۱ـ بی دقتی
۲ـ تحرک بیش از حد
۳ـ محدودیت میدان توجه
۴ـ اجبار درونی
۵ـ خرابکاری و نافرمانی

ناپایداری در این کودکان از ماه های اول زندگی به صورت حساسیت به نور، صدا، حرارت، گریه زیاد و خواب کم، فرار از آغوش مادر، جیغ زدن و لگد زدن ظاهر می گردد. این کودکان پرتحرک و در اعمال بی انضباط اند و کمتر کاری را به پایان می رسانند.

 

علت های بی قراری عبارتند از:

۱ـ بیماری های طولانی و صعب العلاج
۲ـ زایمان غیر طبیعی و دشوار
۳ـ نداشتن وضع روانی متعادل مادر در طول دوران بارداری
۴ـ محیط خانوادگی
۵ـ عدم توجه به شخصیت کودک و بی توجهی به خواسته های او

 

روش درمان:

روش درمانی این کودکان استفاده از دارو درمانی و روان درمانی است. با توجه به علایم بیماری و اثر آمفتامین ها و ریتالین در بهبود بیمار مؤثر می باشند. بی قراری و کمبود توجه این کودکان به علت اختلاف در عمل سیستم و تیکولر می باشد. اختلالات دقت و یادگیری اکثراً باقی می ماند و به عبارت دیگر داروها در ناتوانی یادگیری اثر چندانی ندارد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما