آگوست 31
بازدید : 1475
نظرات : بدون دیدگاه
معلم انقلابی

معلم مؤمن و انقلابی تنها با تفکر انقلابی گری در جایگاه تربیت کننده نسل آینده، بدون شک دانش آموزان انقلابی تربیت خواهد کرد. «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» وظیفه‌ی اصلی و بسیار خطیر آموزش ‌و پرورش و معلمان است، اگر جامعه‌ای با چنین ویژگی‌هایی شکل بگیرد، […]

معلم مؤمن و انقلابی تنها با تفکر انقلابی گری در جایگاه تربیت کننده نسل آینده، بدون شک دانش آموزان انقلابی تربیت خواهد کرد. «تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان‌ساز» وظیفه‌ی اصلی و بسیار خطیر آموزش ‌و پرورش و معلمان است، اگر جامعه‌ای با چنین ویژگی‌هایی شکل بگیرد، قطعاً اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه‌ی ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها معنا پیدا خواهد کرد.

 

آری، تربیت معلم تنها در سایه انقلاب معنا پیدا می کند، چرا باید مسئولان این دانشگاه با تفکرات سیاسی و افراطی بخواهند تفکرات خود را به دانشجو معلمان دیکته کنند. بدون شک؛ این معلم است که نسل را تربیت کرده و جامعه را پویا می کند و اگر سیاست زده تربیت شود بدون شک نسلی بی هویت تربیت خواهد کرد و شاهد پیشرفتی در آن نخواهیم بود.

 

«دانشگاه تربیتِ معلم» مکان مقدسی است که نباید سخیفانه و ابزاری دیده شود، اساتیدی باید در آنجا تدریس کنند، و مسئولانی باید در راس آن قرار بگیرند که درک درستی از تربیت و پرورش داشته باشند و شایسته نیست با بخشی نگری، نگاه حداقلی و صرفا سیاسی به آن نگاه شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما