سپتامبر 4
بازدید : 1705
نظرات : بدون دیدگاه
هدیه غدیر

یکی دیگر از آیین های روز عید غدیر خم، دید و بازدید سادات است. معمولا بچه ها هدایایی را که می گیرند، فراموش نمی کنند مخصوصا اگر هدیه آن ها پول باشد. بچه‌های کوچک‌تر که ارزش پول را درک نمی‌کنند، با هدیه بیشتر خوشحال می‌شوند. بهتر است سادات، هدیه ای متناسب با سن آن ها […]

یکی دیگر از آیین های روز عید غدیر خم، دید و بازدید سادات است. معمولا بچه ها هدایایی را که می گیرند، فراموش نمی کنند مخصوصا اگر هدیه آن ها پول باشد. بچه‌های کوچک‌تر که ارزش پول را درک نمی‌کنند، با هدیه بیشتر خوشحال می‌شوند. بهتر است سادات، هدیه ای متناسب با سن آن ها با محوریت غدیر تدارک ببینند. برای تزئین هدیه از کاغذهای رنگی استفاده کنید و مهری برای روز غدیر تهیه کنید و روی هدیه را مهر بزنید.

 

هدیه چه به صورت مادی باشد و چه معنوی اثرات روانی زیادی هم بر فرد هدیه دهنده وهم هدیه گیرنده دارد. زیرا فرد هدیه دهنده به این ارزش معنوی در ذات خود رسیده است که اکنون وقت قدردانی، تشکر و احساس و ابراز همدلی و درک متقابل است و در عوض فرد هدیه گیرنده نیز به ارزش معنوی آن پی خواهد برد.

 

به طور کلی زمانی که فرد هدیه گیرنده با دریافت هدیه به این نتیجه می‌رسد که برای طرف مقابلش مهم بوده است و در خرید و انتخاب هدیه وقت، انرژی و هزینه فکری و روحی صرف شده است حتی اگر این هدیه ساخته دست او هم نباشد، برایش ارزشمند است خصوصاً آنکه فرد هدیه گیرنده احساس کند که با نوع هدیه‌ای که دیگری به او داده است، ارزش و قدر و منزلتش از سوی فرد هدیه دهنده درک شده است .

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما