عروسک‌های انگشتی

بازی با عروسک‌های انگشتی می‌تواند یکی از اولین بازی‌هایی باشد که کودک شما به تعامل با دیگران دعوت می‌کند. صحبت کردن در این بازی سبب افزایش مهارت زبان خیلی زودتر از معمول نیز می‌شود.این بازی تنها نیاز به یک نفر دارد یعنی پدر یا مادر یا حتی اطرافیان دیگر می‌توانند به سادگی با عروسک‌های کوچک، […]

بازی با عروسک‌های انگشتی می‌تواند یکی از اولین بازی‌هایی باشد که کودک شما به تعامل با دیگران دعوت می‌کند. صحبت کردن در این بازی سبب افزایش مهارت زبان خیلی زودتر از معمول نیز می‌شود.این بازی تنها نیاز به یک نفر دارد یعنی پدر یا مادر یا حتی اطرافیان دیگر می‌توانند به سادگی با عروسک‌های کوچک، نوزاد را سرگرم کنند. این بازی برای نوزاد شما بسیار هیجان انگیز است و سبب تقویت مهارت های او نیز می شود.

 

انواع عروسک‌های انگشتی در بازار موجود هستند و شما می‌تواند با توجه به سلیقه خود چند عدد از عروسک‌های گوناگون و رنگارنگ را خریداری کنید. برای شروع بازی باید ابتدا یکی از عروسک‌ها را در یکی از انگشت‌های دست‌تان کنید. در حالی که عروسک را با انگشت‌تان تکان می‌دهید و بالا و پایین می‌کنید اسم نوزادتان را صدا کنید، می‌بینید که نوزادتان می‌تواند حرکت عروسک را دنبال کند.

 

کمی بعد، انگشت‌تان را به صورت دایره وار حرکت دهید. هر زمان کودک شما توانست حرکت عروسک را دنبال کند، سعی کنید یک حرکت جدید یا مجموعه‌ای از چند حرکت را اجرا کنید. کم‌کم شما می‌توانید عروسک‌های دیگری را نیز به انگشتان‌تان اضافه کنید. این بازی به رشد و تقویت بینایی نوزاد سرعت می‌دهد. استفاده از عروسک‌های مختلف در رنگ‌های شاد و متنوع می‌تواند برای نوزاد هیجان انگیز باشد. بعد از مدتی می‌توانید از عروسک‌های حیوانات استفاده کنید و هنگام بازی نام حیوان و صدای آن را بگویید تا به توسعه دایره واژگان کودک‌تان نیز کمک کنید. عروسک‌هایی با شکل میوه ها نیز می‌تواند ایده خوبی برای این بازی‌ها باشد.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما