توجه به قیمت و طرح نوشت افزار

برای انتخاب یکی از مهم‌ترین بخش‌های لوازم‌‌التحریر که همان مداد و مدادرنگی است، به نرمی آن توجه خاصی داشته باشید. مدادهایی که زغال درون آن سفت باشد، به راحتی می‌شکند و کودک مجبور به تراشیدن مداوم و زود تمام کردن آن است. این کار همچنین لذت کار کودک با مدادها را کاهش می‌دهد. در انتخاب […]

برای انتخاب یکی از مهم‌ترین بخش‌های لوازم‌‌التحریر که همان مداد و مدادرنگی است، به نرمی آن توجه خاصی داشته باشید. مدادهایی که زغال درون آن سفت باشد، به راحتی می‌شکند و کودک مجبور به تراشیدن مداوم و زود تمام کردن آن است. این کار همچنین لذت کار کودک با مدادها را کاهش می‌دهد. در انتخاب مدادها و مدادرنگی به برند و خارجی بودن اصلا توجه نکنید و در بسیاری موارد، تولیدات وطنی بسیار باکیفیت‌تر از برندهاست.

.

ضمن این‌که بسیاری از برندهای مداد و مداد رنگی موجود در بازار اصل نیست و کپی چینی آن با قیمت‌های وسوسه‌کننده عرضه می‌شود. در خرید مداد و مداد رنگی هیچ‌گاه گول قیمت را نخورده و به صورت انبوه خرید نکنید. چرا که اگر جنس مدادها بد در بیاید، کودک مجبور است تمام سال تحصیلی با آن بسازد و البته شما نیز دلتان نمی‌آید با آن همه خرید دوباره برای موارد مشابه دست به جیب شوید! این نکته مهم را هم مدنظر داشته باشید که در این روزهای پیش رو، تبلیغات برای فروش هرچه بیشتر لوازم‌ التحریر به اوج خود می‌رسد. حال آن‌ که قیمت این اقلام در طول سال با دامنه قیمتی اندکی تقریبا ثابت است. لذا شاید خیلی توجه به اعلان‌های رنگارنگ تخفیف عاقلانه نباشد.

.

  • قیمت و کیفیت دو عامل تأثیر گذار در انتخاب

می دانیم که توان خرید برای همه ی خانواده ها یکسان نمی باشد، بنابراین کالای انتخابی در خرید لوازم التحریر باید، علاوه بر برآورده کردن سلیقه ی شما و فرزندتان، متناسب با بودجه ی در نظر گرفته شده هم باشد. هدف اصلی استفاده از لوازم التحریر نباید صرفا بر شکیل بودن و فانتزی بودن قرار داده شود، زیرا هدف اصلی استفاده از این وسایل صرفا آموزش می باشد.

 

  • طرح مناسب و آرامش روان دانش آموز

علاوه بر در نظر گرفتن طرح و سن مناسب دانش آموز، آرامش روان و قیمت مناسب را در نظر گرفته و به درستی مدیریت نمایند. البته می دانیم که نیازهای فرزندان با یکدیگر متفاوت است، این عامل با افزایش سن افراد بیشتر به چشم می آید چون نیازها با اگاهی بیشتری عنوان می شوند. البته در کودکان دبستانی نیز، دقت نظر زیادی را باید اعمال نمود زیرا این افراد به تازگی وارد محیط تحصیل شده اند و نیاز به انگیزه ی بیشتری دارند. در واقع منظور از انگیزه مصداق این مثال است که اگر شما قصد خرید دفتر برای کودک دبستانی را دارید بهتر است، دفترهایی با تعداد برگه ی کم را انتخاب کنید، چون ممکن است برگه ها کثیف و یا خم شوند و دفتر جذابیت اولیه ی خود را نداشته باشد. به هر حال خرید در این مقوله بهتر است آگاهانه و متناسب با نیاز هر دانش آموز انجام بگیرد، تا هم تجربه ی خرید اجناس با کیفیت را داشته باشید و هم مطابق سلیقه ی فرزندتان خرید لوازم التحریر انجام شود تا خاطره ی خوبی در ذهنش ماندگار گردد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما