سپتامبر 27
بازدید : 2865
نظرات : بدون دیدگاه
معلم خود باید به دنبال دانش برود

در گذشته تنها منبع اطلاعات در دسترس، دانش معلمان بود که به مسائل و سوالات تربیتی همچنین نیاز روحی و روانی دانش آموزان پاسخ می داد وقتی که تنها منبع اطلاعاتی این موضوع باشد تاثیرگذاری معلمان افزایش می یابد. این منابع دسترسی امروزه متعدد شده و هیچ دانش آموزی تنها منبع دسترسی به اطلاعات را […]

در گذشته تنها منبع اطلاعات در دسترس، دانش معلمان بود که به مسائل و سوالات تربیتی همچنین نیاز روحی و روانی دانش آموزان پاسخ می داد وقتی که تنها منبع اطلاعاتی این موضوع باشد تاثیرگذاری معلمان افزایش می یابد. این منابع دسترسی امروزه متعدد شده و هیچ دانش آموزی تنها منبع دسترسی به اطلاعات را معلم نمی داند. شبکه های اجتماعی و مسایل مختلف بخشی از تاثیرگذاری معلم را کم می کند.

 

فعالیت های آموزش و پرورش باید معلم را به روز کند و اطلاعات او را با برگزاری دوره های آموزشی ارتقا دهد، هر چه معلم در رابطه با رشته و تخصص خود آگاهی بیشتری داشته باشد می تواند در کلاس درس موثرتر باشد. ویژگی معلم، افزودن و به روز کردن اطلاعات است. معلم باید خود را با تغییر و تحولات امروزی هماهنگ سازد و نیاز دانش آموزان خود را بشناسد و اقدامات لازم را انجام دهد.

 

معلم قرن بیست و یکم باید در همه زمینه ها اطلاعات خود را بالا ببرد. اصطلاحات رایج روز را بشناسد، امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی جامعه خود را بداند و در نهایت به علم روان شناسی آگاه باشد؛ چرا که یک معلم قبل از معلم بودن، باید یک روان شناس آگاه و خبره باشد. معلم باید در طول تدریس شاگردان خود را بشناسد، با آنها ارتباط برقرار کند، تا حدودی با ویژگی های خانوادگی آن ها آشنا باشد تا بتواند مطالب مندرج در کتاب ها را شفاف تر بیان کند و تاثیر گذارتر عمل نماید.

 

معلم قرن بیست و یکم، نگرشی درست و مثبت از مسائل دارد. مسائل جدید و نوآوری ها را با دید مثبت می نگرد که روحیه رقابت جویی را در او تقویت می کند نه این که کاستی های او را به رخش کشد، در تجزیه و تحلیل این نوآوری ها قوی و قدرتمند است و آن ها را مغتنم می شمارد و به خوبی استفاده می کند. و این گونه بحث خود را به پایان می رسانیم که:

 

جوامع بشری با سرعتی شگفت انگیز در حال توسعه، تغییر و تحول اند و این تحولات جنبه های گوناگون زندگی را در بر می گیرد. پیشرفت علوم و فنون، دانش های جدید را مطرح می کند. بنابراین آموزش باید با سرعت و کیفیت بیشتر انجام شود به همین دلیل، معلمان باید در مباحث تربیتی – آموزشی به بهره گیری از این فنون دقت کنند، چرا که باعث سهولت، سرعت و دقت در امر آموزش و یادگیری می شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما