سپتامبر 28
بازدید : 1186
نظرات : بدون دیدگاه
جذابیت مراسم

یکی از جلوه‌های باشکوه حرکت کاروان امام حسین علیه‌السلام، حضور کودکان در همراهی با حضرت و خاندان مکرم ایشان است. حضرت علی‌اصغر، حضرت رقیه(س)، قاسم‌بن‌الحسن، امام باقر(ع)، عون فرزند حضرت زینب(س) از جمله این کودکان بودند. این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین علیه‌السلام رنگ و بوی خاصی بخشید.   عزاداری نباید مانع بازی […]

یکی از جلوه‌های باشکوه حرکت کاروان امام حسین علیه‌السلام، حضور کودکان در همراهی با حضرت و خاندان مکرم ایشان است. حضرت علی‌اصغر، حضرت رقیه(س)، قاسم‌بن‌الحسن، امام باقر(ع)، عون فرزند حضرت زینب(س) از جمله این کودکان بودند. این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین علیه‌السلام رنگ و بوی خاصی بخشید.

 

عزاداری نباید مانع بازی او شود حتی بهتر است در یک فضای مناسب بازی کند و صدای روضه غیر مستقیم به او برسد. نباید انتظار داشت کودکان در این مجالس مانند بزرگسالان بنشینند و عزاداری کنند. در اینجا چند ایده را برای جذاب کردن مراسم برای کودکان عنوان می کنیم:

 

ایجاد یک خیمه در محوطه مسجد و آموزش داستان‌های عاشورایی به کودکان با کمک نقاشی، کاردستی، ماکت­‌سازی و… همچنین می‌­توان با نوجوانان اشعار عاشورایی، مشاعره عاشورایی و تمرین مداحی و نوحه‌خوانی کارکرد. طبق روز شمار حوادث، مقاتل و روایات عاشورا را برای کودکان بازگویی کنیم و از آن‌ها بخواهیم طبق آن نقاشی بکشند. می توان مسابقات رنگ‌آمیزی و تهیه کاردستی کربلا را برگزار کرد.

 

می‌توانیم با کمک کودکان در آغازین روزهای محرم برای عروسک‌­هایشان لباس مشکی بدوزیم. ایجاد غرفه‌های تصویری از حادثه عاشورا که راویان خوب و متبحر داشته باشد و حادثه عاشورا را روایتگری کنند. ایجاد نمایشگاه حجمی محرم(ماکت) و روایتگری حوادث واقعه توسط یک راوی.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما