اکتبر 3
بازدید : 2217
نظرات : بدون دیدگاه
هویت عاشورایی

محرم و صفر میدانی برای امتحان الهی است و فرصتی برای معرفی چهره با عظمت امام حسین(ع)، یاران با وفایش و واقعه کربلاست که باید ضمن معرفی درست آن به مردم، از این فرصت برای هویت بخشی به خانواده‌ها و فرزندان استفاده شود، بخصوص برای نوجوانان که در دوران بحرانی و حساسی قرار دارند.   […]

محرم و صفر میدانی برای امتحان الهی است و فرصتی برای معرفی چهره با عظمت امام حسین(ع)، یاران با وفایش و واقعه کربلاست که باید ضمن معرفی درست آن به مردم، از این فرصت برای هویت بخشی به خانواده‌ها و فرزندان استفاده شود، بخصوص برای نوجوانان که در دوران بحرانی و حساسی قرار دارند.

 

در معارف نورانی اهل بیت (ع) فرهنگ های اصیل و ماندگاری وجود که عامل رشد و بالندگی دین مقدس اسلام است. دشمن به دنبال کمرنگ کردن عزاداری ماه محرم است. عزاداری ماه محرم در واقع زنده نگاه‌داشتن هویت دین اسلام است، خواستار هوشیاری در مقابل ترفندهای دشمنان شد.

 

دشمن با نفوذ در ذهن و فکر کودکان و نوجوانان می خواهد نگرش و دید آن ها را نسبت به اسلام الاخصوص قیام امام حسین (ع) تغییر دهد تا با این کار هویت های ایرانی و اسلامی را خدشه دار کند.

 

تقارن هفته دفاع مقدس امسال با دهه اول ماه محرم، موجب شده تا هفته دفاع مقدس حال و هوای محرم و عاشورایی داشته باشد و ماهیت و هویت انقلاب اسلامی و رشادت های دفاع مقدس که ریشه در مکتب عاشورا داشته را نشان می دهد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما