بکار بردن الفاظ رکیک

اسلام برای تعلیم و تربیت اهمیّت خاصی قائل است چنان‌که هر جا سخن از ارسال رسولان به میان می‌آید، تعلیم و تربیت و تزکیه را برنامه اصلی آنان قرار می‌دهد.   خداوند متعال برای انسان مقرر فرموده است که به اختیار خود و با پیروی از دستورات پیامبران و برنامه‌های آسمانی و با کوشش و […]

اسلام برای تعلیم و تربیت اهمیّت خاصی قائل است چنان‌که هر جا سخن از ارسال رسولان به میان می‌آید، تعلیم و تربیت و تزکیه را برنامه اصلی آنان قرار می‌دهد.

 

خداوند متعال برای انسان مقرر فرموده است که به اختیار خود و با پیروی از دستورات پیامبران و برنامه‌های آسمانی و با کوشش و تلاش پیگیر، کسب تعلیم و تربیت کند و به مقام شایسته انسانی برسد، زیرا سرکشی غرایز حیوانی و ظلمات جهل و خواهش‌ها نفسانی را جز با تربیت صحیح و الهی نمی‌توان مهار و برطرف کرد. مدرسه  همواره محل تعلیم و تربیت است محلی که از همان روز اول ورود دانش‌آموزان به عنوان خانه دوم به آن‌ها معرفی می‌شود.

 

مقام معظم رهبری، دانش‌‏آموزان نونهالى که در آینده در اختیار دستگاه فرهنگى کشور قرار می‌گیرند را عزیزترین و سرشارترین سرمایه و ذخیره‏ آینده‏ این ملت می‌دانند و می‌فرمایند در محیط آموزش و پرورش باید کارى بشود که حتى یک استعداد، از میان این میلیون‌ها نوجوان و جوان ایرانى هدر نرود. اما این سرمایه‌های کشور در خانه دوم  به جای تعلیم و تربیت در معرض توهین و تنبیه‌ بدنی قرار می‌گیرند و همه روزه با خطاب کردن دانش‌آموزان با الفاظ رکیک، اذهان آینده‌سازان مملکت را مسموم می‌کنند.

 

نهایت کاری هم که آموزش و پرورش در خصوص این چنین معلمان دارای عقده روانی و روان‌پریش انجام می‌دهد اخطار و اخراج و معلق از خدمت است اما چه فایده بعد از مدت کوتاهی در جایی دیگر خبری این چنین نقل محافل و فضاهای مجازی می‌شود.

 

معلمی شغل شریفی است و معلمان بسیار دلسوز و زحمتکشی در نظام آموزشی جمهوری اسلامی در حال انجام خدمت صادقانه هستند و مسؤولان مربوطه نباید اجازه دهند که تعداد معدود و انگشت‌شماری که به اشتباه وارد این حرفه مقدس شده‌اند با آبروی نظام آموزش بازی کنند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما