اکتبر 15
بازدید : 1219
نظرات : بدون دیدگاه
بستر سالم

پیامبر (ص): «خداوند، مؤمن و خانواده و فرزندانش را دوست دارد. محبوب‏ ترین چیز نزد خداوند آن است که مرد را با زن و فرزندانش بر سفره‏اى ببیند که از آن غذا مى ‏خورند. پس در آن هنگام که بر سفره گرد آیند، به آن ها نگاهى مهربانانه مى‏ کند و آن ها را پیش […]

پیامبر (ص): «خداوند، مؤمن و خانواده و فرزندانش را دوست دارد. محبوب‏ ترین چیز نزد خداوند آن است که مرد را با زن و فرزندانش بر سفره‏اى ببیند که از آن غذا مى ‏خورند. پس در آن هنگام که بر سفره گرد آیند، به آن ها نگاهى مهربانانه مى‏ کند و آن ها را پیش از آن‏ که از جاى خود متفرق شوند، مى‏ آمرزد.»

 

سلامت روانی در مفهوم عام خود نیز به سلامت فکر،‌ تعادل روانی و دارا بودن ویژگی‌‌های مثبت روانی گفته می‌شود و راه‌های دستیابی به سلامت فکر و روح که برای تعالی و تکامل فردی و اجتماعی انسان‌ها لازم است، با پرداختن به آن روشن می‌شود.

 

مفهوم کیفیت زندگی طی قرن های متمادی همواره موضوعی چالش برانگیز و متأثر از نوع جهان بینی افراد بوده است. عملکرد خانواده نیز یکی از شاخص های مهم تضمین کننده کیفیت زندگی و سلامت روانی خانواده و اعضای آن است، همچنین رابطه منفی آنان به عنوان یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده و نگهدارنده اختلالات روحی و هیجانی افراد مطرح می شود.

 

بین عملکرد ضعیف خانواده و ابتلای فرزندان به علائم جسمی، اضطراب، اختلال خواب، افسردگی و اختلال در کارکرد اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما