اکتبر 25
بازدید : 1189
عکس : معصومه جعفری
نظرات : بدون دیدگاه
مشاور خوب یعنی…

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به اطمینان و دلگرمی مشورت و استفاده از فکر و نظر افراد اهل فکر و تجربه است،حداقل طرف مقابل فردی تایید شده و قابل اعتماد برای شما باشد! افرادی شایسته مشاوره و مشورت کردن هستند که بتوانند نظرات صحیح و حرفه‌ای ارائه دهند که افراد متخصص در این امور […]

یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به اطمینان و دلگرمی مشورت و استفاده از فکر و نظر افراد اهل فکر و تجربه است،حداقل طرف مقابل فردی تایید شده و قابل اعتماد برای شما باشد! افرادی شایسته مشاوره و مشورت کردن هستند که بتوانند نظرات صحیح و حرفه‌ای ارائه دهند که افراد متخصص در این امور به مراتب بهتر از اشخاص دور و برتان مانند اقوام و دوستان هستند. بنابراین زمانی که حس می‌کنید به راهنمایی نیاز دارید، سراغ افراد متخصص که در دسترس هستند، بروید.

 

یک مشاور خوب باید شنونده خوبی باشد و به اندازه کافی به صحبت‌های مراجعه‌کننده گوش کند و نباید از شنیدن مشکلات و احساسات مددجوی خود خسته شود. او باید با شنیدن موضوعات مطرح شده، لابه‌لای خطوط را بخواند و به مشکل اصلی پی برده و راه حلی مطابق با آن ارائه دهد.ویژگی های یک مشاور خوب به صورت خلاصه و مختصر شامل موارد زیر می باشد:

 

۱- خودآگاهی

۲- همدلی (خود را جای مراجع گذاشتن)

۳- خلوص (بین گفتار و رفتارش هماهنگی باشد)

۴- همخوانی (یکپارچگی)

۵- احترام مثبت (پذیرش شرط اولیه خصوصاً از جانب مشاور)

۶- توانایی ارتباط (توانایی در گوش دادن، پاسخ مثبت)

۷- دانش

۸- یکپارچگی و انسجام اخلاقی ( از لحاظ شخصیتی به ثبات رسیده باشد)

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما