اکتبر 31
بازدید : 738
نظرات : بدون دیدگاه
آگاهی یک کودک ۶ ساله

کودکان از سن ۶ سالگی، آماده شدن برای آینده را تمرین می‌کنند. تمرین آگاهانه برای بهبود طیف گسترده‌ای از مهارت‌های مهم زندگی روزمره از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود. کودکان کسب مهارت به منظور آماده شدن برای آینده را از سن ۶ سالگی تمرین می‌کنند. شروع تمرین مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای آینده، […]

کودکان از سن ۶ سالگی، آماده شدن برای آینده را تمرین می‌کنند. تمرین آگاهانه برای بهبود طیف گسترده‌ای از مهارت‌های مهم زندگی روزمره از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود. کودکان کسب مهارت به منظور آماده شدن برای آینده را از سن ۶ سالگی تمرین می‌کنند. شروع تمرین مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای آینده، بدون این که کودک از آن آگاهی داشته باشد، از سن ۶ سالگی آغاز می‌شود. والدین می‌توانند با کودکان ۶ ساله خود در مورد اهداف آینده گفتگو و آنها را تشویق به فکر کردن درباره این اهداف و تلاش برای دستیابی به آن کنند.

 

اکنون کودک درک بیشتری از دنیای اطرافش دارد هرچند مسائل را به صورت سیاه و سفید ببیند؛ عدالت برای او مهم است. داشتن مهارت های ارتباطی بهتر، اورا قادر می کند تجربیاتش را بیان کند. او شوخی و معما را می فهمد. در خواندن روان تر از قبل است و از کتاب به عنوان یک تفریح لذت می برد. داستان نویسی و اشتراک آن ها با دیگران برایش جالب است. مهارت شمارش او بهتر شده و می تواند تا ۲۰۰ بشمارد و همچنین به صورت معکوس از ۲۰ تا ۱ بشمارد.

 

مفاهیم وزن و ارتفاع برایش آشناست و توانایی شروع برای یادگرفتن مفهوم پول و زمان را دارد. وقتی علم و دانش کسب می کند، پذیرفتن مفاهیمی مثل سفر زمان را تعقیب می کند، پس خوب است به او اجازه دهید روی دستاوردهای اولیه اش که حاصل کنجکاوی ها بوده تمرکز کند، و به کمک مشاهدات و مهارت های ارتباطی خودش دنیای اطرافش را توصیف کند. اکنون بازی با اسباب بازی ها نسبت به کار با چیزهای واقعی برای او جذابیت کمتری دارد.

 

کودک دوست دارد به حساب آورده و دیده شود و به دنبال تحسین شدن است. در این سن فشار از جانب همسالان اطراف کودک زیاد است و به صورت بالقوه جمع همسالانش از شما با نفوذ تر است. در برخورد و کشمکش با دیگران عملکرد بهتری دارد و با آنها همکاری می کند از این رو اکنون زمانی است که باید مراقب گروه هایی که در آن قرار می گیرد و دوستانی که انتخاب می کند باشید. اگر اکنون در را بطه با نحوه رفتار مناسب با او صحبت کنید از اندوه هایی که ممکن است بعد ها برایش پیش آید جلوگیری می کنید.

 

نسبت به قبل عاطفی تر است و می تواند درباره احساساتش صحبت کند. ممکن است در کنترل احساساتش دچار مشکل شود و شما گاهی با ناله و کج خلقی های کودک مواجه شوید. ممکن است بازی با هم جنسان برای کودک اولویت داشته باشد، در این صورت فرصت مناسبی است تا درباره تفاوت ها و کلیشه های جنسیتی با کودک صحبت کنید.

 

راه هایی وجود دارد که به شما امکان می دهید کودکتان را برای گذر از این سن یاری کنید. در رابطه با احترام به خود و دیگران، پاداش رفتار خوب، تشویق به تلاش کردن و بیان احساس با او گفتگو کنید که این کارها به کودک کمک می کند عزت نفس و خودباوری را در خود پرورش دهد. حد و مرز های واضح و دائمی برای او وضع کنید . صحبت در مورد چرایی و چگونگی رفتار اشتباه به کودک اجازه می‌دهد در برابر فشارهای منفی گروه همسالانش مقاومت کند. تشویق کودک به شرکت در فعالیت های گروهی موجب تقویت مهارت های اجتماعی می شود. از نظر تحصیلی می توانید در انجام تکالیفش به او کمک کنید این کار به شما این شانس را می دهد که رابطه مادر فرزندی را قوی کنید.

 

دشوار است پدرو مادر بچه ای باشید که هنور این قدر کم سن است که نیازمند حمایت شماست و از طرفی اینفدر بزرگ شده است که بخواهد مستقل باشد، به ویژه اینکه شش ساله ها ذاتا خود محور هستند. صبوری و وفق دادن خواسته هایتان با کودک به عنوان یک فرد شما را قادر می کند به فرزندتان کمک کنید مانند یک شخص شاد و متعادل رشد کند و مهارت هایی را یاد بگیرد که او را برای بزرگسالی آماده می کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما