نوامبر 1
بازدید : 957
عکس : معصومه جعفری
نظرات : بدون دیدگاه
سکوت و خاموشی!

امیر المومنین(ع) می فرماید : سکوت مرغزار اندیشه است.

سکوت بهتر است یا سخن گفتن؟ ما اصولا خوب بلدیم حرف بزنیم ولی سکوت کردن را بلد نیستیم چون ما در سکوت سخن گفتن را آموختیم ولی هرگز سکوت را نخواهیم آموخت سکوت از درون میجوشد نتیجه فکر و تعقل است سکوت از نشانه های حکمت است کسی که کم سخن بگوید بیشتر می اندیشد و بیشتر رشد می کند و می بالد. سکوت نقش مهمی در ساختن شخصیت فرد دارد.

 

اگر دقت کرده باشید ما به طور ناخودآگاه برای افراد کم گو ارزش و احترام قائل ایم و آن ها را افرادی با وقار و قابل اعتماد می دانیم پس بیاید زبان به کام بگیریم و با سخنان بی ارزش دنیا و آخرت دین و ارزش خود را تباه نکنیم و بدانیم با لحظه ای سکوت چیزی را از دست نمی دهیم ولی امان از دهانی که بی موقع باز شود که چه فتنه ها که نخواهد انگیخت.

 

زمانی که فردی به شما توهین می کند، در پاسخ به او، جواب های بی شماری به ذهن شما خطور می کند. اگر چنین کاری را انجام دهید، در واقع خودتان را با آن فرد هم شان ساخته اید و این دقیقاً همان چیزی است که افراد توهین کننده انتظارش را می کشند. آن ها می خواهند شما را عصبانی کنند تا برخورد شدیدی از خود نشان دهید، آن ها می خواهند شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید و قصدشان تنها آزار دادن و آسیب رساندن به شماست. شما با جواب دادن به آن ها در حقیقت وارد بازی ساختگی شان می شوید و در نهایت خودتان را آزار داده اید.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما