نوامبر 11
بازدید : 1273
نظرات : بدون دیدگاه
ارتباط مؤثر

پیامبر خدا (ص): «همانا در بهشت سرایى است به نام دار الفرح که تنها کسانى به آن در آیند که کودکان را شاد کنند.»   برقراری ارتباط مناسب با فرزندان مهارتی تربیتی است. تربیت کردن فرزندان در صورتی که ارتباط مناسبی بین والدین و فرزندان ایجاد شود، امری موثر و لذت بخش است. برقراری ارتباط […]

پیامبر خدا (ص): «همانا در بهشت سرایى است به نام دار الفرح که تنها کسانى به آن در آیند که کودکان را شاد کنند.»

 

برقراری ارتباط مناسب با فرزندان مهارتی تربیتی است. تربیت کردن فرزندان در صورتی که ارتباط مناسبی بین والدین و فرزندان ایجاد شود، امری موثر و لذت بخش است. برقراری ارتباط مناسب یکی از عوامل افزایش اعتماد به نفس و احترام دو طرفه است. بهترین زمانی که می توانید با فرزندتان ارتباط برقرار کنید، زمانی است که با او تنها هستید. تلویزیون را خاموش کنید و مجله ای را که در دست دارید روی میز قرار دهید و تمام حواس خود را متوجه او کنید.

 

اگر از نحوه برخورد یا رفتار او خشمگین هستید، صبر کنید تا عصبانیت شما فروکش کند سپس با او موضوع را در میان بگذارید. تحقیر کردن یا مقایسه او با دیگران باعث کینه توزی او می شود. ما همیشه نمی توانیم از فرزندمان در مقابل پستی و بلندی های زندگی محافظت کنیم. او بزرگ می شود و به ناچار وارد دنیای پر درد و رنج آدم بزرگ ها می شود. حمایت دائمی در فضای مصنوعی که برخی از ما برای فرزندانمان ایجاد می کنیم باعث می شود تا کودکان ما توان تجربه های خطرناک در زندگی را نداشته باشند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما