حفظ رابطه با همسر در حضور کودک

بیشتر مادران بعد از بچه‌دار شدن خیلی درگیر نوزادشان می‌شوند و کمتر فرصت دارند با همسرشان وقت بگذرانند. این طبیعی است که حداقل تا یک سالگی، فرزندتان اولویت اول شما باشد و رابطه‌تان در اولویت دوم قرار بگیرد، اما دلیل خوب و درستی برای دوری از همسرتان یا بی‌اعتنایی به او نیست. شما یا همسرتان […]

بیشتر مادران بعد از بچه‌دار شدن خیلی درگیر نوزادشان می‌شوند و کمتر فرصت دارند با همسرشان وقت بگذرانند. این طبیعی است که حداقل تا یک سالگی، فرزندتان اولویت اول شما باشد و رابطه‌تان در اولویت دوم قرار بگیرد، اما دلیل خوب و درستی برای دوری از همسرتان یا بی‌اعتنایی به او نیست. شما یا همسرتان ممکن است دریابید یا احساس کنید که پیوند و رابطه‌ای که با نوزاد خود برقرار کرده‌اید، باعث شده است از لحاظ احساسی کمتر به یکدیگر توجه کنید. از سوی دیگر، ورود یک نوزاد

 

می‌تواند آن‌قدر شادی‌بخش باشد که رابطۀ جنسی شما را بهبود دهد. اگر همسرتان نسبت به رابطۀ شما با کودک احساس حسادت یا ترس می‌کند، سعی کنید به شکل مداوم به او اطمینان دهید که عشق و نیاز شما به همسرتان تغییری نکرده است و به او فرصت‌های زیادی برای مراقبت و ایجاد ارتباط با کودک بدهید. در میان گذاشتن شادی‌ها و خستگی‌های مادر بودن با همسرتان نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد و حتی ممکن است احساسات عاشقانۀ شما را نسبت به یکدیگر بسیار بیشتر کند.

 

در صورت امکان، زمانی را برای تنها بودن و رابطۀ جنسی کنار بگذارید. اگر متوجه شده‌اید که حواس شما مرتب پرت می‌شود و گوشتان به صدای نوزاد تیز خواهد شد، شاید بتوانید یک یا دو ساعت کودک را نزد یکی از اعضای خانواده یا یک پرستار قابل اعتماد بگذارید. اگر نمی‌توانید این کار را بکنید، بهتر است زمان برقراری رابطۀ جنسی را با زمان چرت یا خواب کودکتان هماهنگ کنید و اگر کودک شما در نامناسب‌ترین زمان ممکن بیدار شد، شوخ‌طبعی خود را حفظ کنید و صبور باشید. هنگامی که کودک شما شروع به خوابیدن منظم در طول شب کند، این مشکل حل می‌‌شود و شما نیز در آن زمان کمتر خسته هستید و برای داشتن رابطۀ جنسی نیز وقت بیشتری خواهید داشت.

 

لازم نیست صبر کنید تا در یک زمان مشخص با هم وقت بگذرانید. شما می‌توانید برای سر کار رفتن تا هر جایی از مسیر را با یکدیگر بروید یا یک بار در هفته، با هم بیرون از خانه ناهار بخورید. خواهید دید که با وجود شلوغی و ترافیک، دیدار وسط روز به طور شگفت‌آوری گفت‌ و گو‌ هایی آرام‌ بخش به دنبال دارد.

 

خیلی وقت‌ها تازه‌پدر و مادر‌ها به قدری گرفتار کار‌های فرزندشان می‌شوند که فراموش می‌کنند برای خودشان وقت بگذارند. اما اگر هیچ وقتی برای خودتان نداشته باشید، خیلی سخت است که خودتان را کاملاً وقف موجود دیگری کنید. هر روز حداقل چند دقیقه‌ای را فقط به خودتان اختصاص دهید، وسایلتان را مرتب کنید، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، اطراف خانه پیاده‌روی کنید یا با دوستتان تلفنی صحبت کنید و یادتان باشد که داشتن همسر و فرزندان خوشبخت در گرو پدر یا مادر خوشبخت بودن است.

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما