نوامبر 20
بازدید : 1057
نظرات : بدون دیدگاه
تربیت هماهنگ

امیرالمؤمنین علی (ع): «با بچه هایتان به گونه ای برخورد کنید که آن ها خودشان را کریم و با شخصیت بدانند.»   زمانی که پدر و مادر با هم هماهنگ باشند، کودک موفق می شود رفتارش را به خوبی تنظیم کند و احساس کند که برنامه ای مشخص بر خانواده حاکم است. ضمن این که […]

امیرالمؤمنین علی (ع): «با بچه هایتان به گونه ای برخورد کنید که آن ها خودشان را کریم و با شخصیت بدانند.»

 

زمانی که پدر و مادر با هم هماهنگ باشند، کودک موفق می شود رفتارش را به خوبی تنظیم کند و احساس کند که برنامه ای مشخص بر خانواده حاکم است. ضمن این که دیدگاه مثبتی از پدر و مادر در ذهن او شکل می گیرد. نباید فراموش کنیم که تخریب تصویر ذهنی کودک از پدر یا مادر باعث بدبینی او نسبت به کل خانواده می شود.

 

بی‌توجهی پدران باعث می‌شود کودکان بدون توجه به ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی بزرگ شوند. حضور پدر در خانواده مهم‌ترین عامل پیشگیری از انحراف به حساب می‌آید. اگر پدران نسبت به روحیه فرزندان خود آگاه باشند و کودک شرایط رشد مناسبی را طی کند، رفتارهای پر خطر او در سال‌های آینده کاهش می‌یابد.

 

وقتی ما برای کودک قوانینی می گذاریم و یا می خواهیم رفتاری را به آن ها یاد دهیم، باید خودمان مدل خوبی برای آن ها باشیم. چون کودکان از رفتارمان بیش تر از گفتارمان چیز یاد می گیرند. مثلا: اگر کودک مان داد می زند، خودمان هم سر او داد نزنیم و او را مجبور به آرام حرف زدن نکنیم بلکه خودمان باید با آرامش با او صحبت کنیم تا او یاد بگیرد در این شرایط بر خود مسلط شود.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما