اتاق خواب رویایی کودک

امروزه کودکان قبل از آن که پا به جهان بگذارند اتاق‌شان با تمام امکانات برایشان حاضر شده است. رنگ‌های شاد و زیبا، وسایل و دکور خوب و فضایی که دلچسب هر کودکی است. تقریبا همه چیز آماده است تا کودک بتواند در اولین زمان مناسب پس از تولد به استقلال برسد. چیزی که در گذشته […]

امروزه کودکان قبل از آن که پا به جهان بگذارند اتاق‌شان با تمام امکانات برایشان حاضر شده است. رنگ‌های شاد و زیبا، وسایل و دکور خوب و فضایی که دلچسب هر کودکی است. تقریبا همه چیز آماده است تا کودک بتواند در اولین زمان مناسب پس از تولد به استقلال برسد. چیزی که در گذشته کمتر جزو ضروریات بود و شرایط احیایش دیرتر و سخت‌تر به دست می‌آمد.

 

اتاق خواب کودکان، اتاقی است که کودک ممکن است، ساعت های متمادی را در آن صرف کند، لذا بدین جهت است که از رنگ دیوار اتاق خواب کودک گرفته تا محل قرار گرفتن تخت و انتخاب وسایل تزیینی و دیوارکوب ها و… می توانند بر شادمانی و طراوت روحیه او تاثیر مستقیمی بگذارند و این مهمی است که متاسفانه بسیاری از والدین از آن غافلند و بدان التفات نمی کنند. راه های زیادی هست برای بهتر شدن روحیه خود یا فرزندان و حتی بهینه تر کردن فضای اتاق کودک برای کاربردهای بیشتر که امتحان کردن آن ها دور از لطف نیست.

.

  • انتخاب رنگ‌ های طبیعی
وقتی حرف از رنگ اتاق بچه به میان می‌آید، خیلی‌ها سراغ رنگ‌های جیغ و شاد می‌روند اما واقعیت این است که رنگ‌های ساده و صمیمی آبی کم‌رنگ، صورتی،‌ سبز و زرد کم‌ رنگ در این‌جور دکوراسیون‌ها بیشتر به کار می‌آیند. مبلمان اتاق کودک و نوجوان فارغ از جنسیت بچه، از رنگ‌های خنثی فارغ نشوید. می‌توانید در کنار طیف‌های مختلف خاکستری کمی هم زرد و سفید بگنجانید تا فضا جلای بهتری پیدا کند. این‌ طوری اتاق فرزندتان جنسیت‌زده نیست و در عین حال، آن‌ قدرها هم به اتاق یک بچه شباهت ندارد. چنین طرز رنگ‌آمیزی در نهایت به درد اتاقی می‌خورد که همزمان برای کودک و افراد بزرگسال کاربرد دارد. گاهی هم می‌توانید با تلفیق آبی و قرمز، با کمی سفید خنثی اتاقی برای کودکتان بسازید که تا سال ها از آن بهره بگیرد.
.
  • خرید سرویس با دوام
سرویس های چوب نسل جدید طوری ساخته شده‌اند که با فرزندتان بزرگ می‌شوند و اگر درست انتخاب شوند،‌ می‌توانند تا سال ها در کنار فرزندتان بمانند. نمونه‌اش تخت‌های کوچکی است که در دوران نوزادی شبیه گهواره هستند، کمی بعد با اضافه شدن نرده‌ها برای خردسالان مناسب می‌شوند و چند سال بعد تخت کودک خواهند شد. از این دست نمونه‌ها زیاد هستند. چیزی را بخرید که چند کاربرد داشته باشد و به این زودی‌ها از کار نیفتد.
.
  • انتخاب دکور و الگوهای همیشگی
الگوهای کلاسیک بهترین نمونه‌ها هستند. آن ها یک ظاهر استاندارد را برایتان به نمایش می‌گذارند و هیچ‌وقت کهنه نمی‌شوند. گروه مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس معتقد است در هم آمیختن کمی طرح‌های نقطه نقطه و کمی گل و بته در اتاق خواب زیباست و به این راحتی‌ها هم کهنه نمی‌شود.
.
  • هنرمندانه کار کردن
چه اشکالی دارد که اتاق کودک‌تان با کمی چاشنی هنری جلا پیدا کند؟ می‌توانید یک عکس بزرگ که مورد علاقه‌ی فرزندتان هست را در اندازه‌ی بزرگ چاپ کنید و آن را جایی که حال فرزندتان را خوب کند، نصب کنید. بالای جالباسی می‌تواند جای بامزه‌ ای باشد یا هرجای دیگری که به نظرتان جذاب می‌رسد. شاید حتی دلتان بخواهد که حروف نام فرزندتان را چاپ کنید یا آن را به صورت فسفری در بیاورید. هرچه هست، کلید واژه‌ تان این باشد: چاشنی هنری برای دکور.
.
  • استفاده از دکورهای کوچک
می‌گویند زندگی به لذت‌های کوچکش، رنگ و بوی زندگی دارد. دکوراسیون اتاق نوزاد هم رنگ و بویی از این ضرب‌ المثل برده است. از دکوری های کوچک مثل اسباب‌بازی‌ها، جانوران بامزه و… غافل نشوید. این دکورها را می‌توان با سن کودک دگرگون کرد. مثلا به جای اسباب‌بازی، در سنین بزرگتر می‌شود راکت بدمینتون گذاشت.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما