نوامبر 28
بازدید : 1455
عکس : عبدالرحمان رأفتی - تسنیم
نظرات : بدون دیدگاه
اقدامات لازم جهت آلودگی هوا

هنگام آلودگی هوا، افراد و همچنین کودکان زودرنج تر، پرخاشگرتر، عصبانی تر و کم تحمل تر می شوند. یعنی با این که در گذشته هم این مشکلات را داشته اند، اما حالا خیلی زودتر به استرس ها، واکنش و حساسیت نشان می دهند. . کودکان و دانش آموزان هم مانند بزرگسالان متاثر از چنین شرایطی […]

هنگام آلودگی هوا، افراد و همچنین کودکان زودرنج تر، پرخاشگرتر، عصبانی تر و کم تحمل تر می شوند. یعنی با این که در گذشته هم این مشکلات را داشته اند، اما حالا خیلی زودتر به استرس ها، واکنش و حساسیت نشان می دهند.آلودگی هوا

.

کودکان و دانش آموزان هم مانند بزرگسالان متاثر از چنین شرایطی هستند. درصد عناصر هوا تغییر کرده و میزان اکسیژن هوا کاهش یافته است. همین امر سبب می شود تا حدی توجه و تمرکز دانش آموزان کم شود. علاوه بر این ممکن است آن ها زودرنج، کم تحمل و بی حوصله شوند، پرخاشگری کنند و بیش از پیش، احساس خستگی کنند. همه این ها سبب می شود تا حدی یادگیری دانش آموزان کاهش یابد. البته میزان آن خیلی زیاد نیست.
.
  • اقدامات لازم در خانه

۱. مطمئن شوید که کودکتان به اندازه کافی ورزش می کند. معمولاً ترکیب آلودگی هوا و عدم فعالیت جسمانی می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر کودکتان به طور منظم ورزش کند، ظرفیت شُش هایش افزایش می یابد و به طور کلی سیستم قلبی-عروقی قوی تری خواهد داشت.

۲. از تغذیه مناسب کودکتان اطمینان حاصل کنید. تغییرات در رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی بر خطر توسعه بیماری ها دارد.

۳. هنگامی که کودکتان با هر نوع عفونت ریه مواجه می شود، مطمئن شوید که داروهای مناسب را به طور دقیق و منظم مصرف می کند. مشکلات ریوی می تواند به سرعت تشدید شود، بنابراین اگر کودکتان دچار این مشکل شد، هرگز در مراجعه به پزشک غفلت نکنید.

۴. هنگامی که احساس می کنید، کیفیت هوا در خارج از منزل پایین است، از دستگاه تهویه هوا استفاده کنید.

  • اقدامات خارج از خانه

۱. میزان آلودگی در زمان های مختلف، متفاوت است. لذا برای انجام فعالیت های خارج از منزل، میزان آلودگی هوا را در نظر بگیرید. برای مثال: آلودگی هوا در صبح و عصرهای زمستان به دلیل ترکیب مرگبار دود و مه بدتر است. آلودگی ناشی از ترافیک نیز در ساعات شلوغی بیشتر است.

۲. با چند دوست و آشنا صحبت کنید تا برای رفتن به مسیرهای مشترک از یک وسیله نقلیه استفاده کنید. شما همچنین می توانید از وسایل نقلیه عمومی برای عبور و مرور استفاده کنید. شما با این کار به کاهش آلودگی هوا کمک می کنید.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما