نوامبر 29
بازدید : 939
عکس : مصطفی حسن زاده - تسنیم
نظرات : بدون دیدگاه
نکاتی برای انتخاب مدرسه

مدرسه از مهد یا پیش دبستانی مهمتر است. چرا که کودک سال های بیشتری در مدرسه باقی می ماند. همچنین مدرسه، تنوع مهد یا پیش دبستانی را ندارد و شما حق انتخاب چندانی ندارید. در بعضی مدارس معلمان، روش های صحیح آموزش را به کار نمی برد. آن ها بیشتر به محفوظات دانش آموزان تکیه می […]

مدرسه از مهد یا پیش دبستانی مهمتر است. چرا که کودک سال های بیشتری در مدرسه باقی می ماند. همچنین مدرسه، تنوع مهد یا پیش دبستانی را ندارد و شما حق انتخاب چندانی ندارید. در بعضی مدارس معلمان، روش های صحیح آموزش را به کار نمی برد. آن ها بیشتر به محفوظات دانش آموزان تکیه می کنند و به شکلی عمل می نمایند که هوش و خلاقیت کودکان را از بین می برند. والدین در مورد مدرسه ی کودک خود باید نکات زیر را در نظر بگیرند:

 

۱- کودک را برای رفتن مدرسه آماده کنند به شکلی که کودک با علاقه ی زیاد مشتاق رفتن به مدرسه باشد. به وسیله ی صحبت با کودک در مورد خوبی های مدرسه، نترساندن کودک از مدرسه، فرستادن کودک به مهد یا پیش دبستانی، آشنا کردن کودک با محیط مدرسه، فرستادن کودک به مهد یا پیش دبستانی، آشنا کردن کودک با محیط مدرسه، بازی کردن کودک در مدرسه پیش از سن مدرسه و… کودک را به مدرسه علاقه مند کنید.

 

۲- مدرسه ی مناسبی برای کودک خود انتخاب کنید. این مدرسه باید فضای مناسب جهت بازی، درس خواندن، کتابخانه و آزمایشگاه داشته باشد. معلمان آن دلسوز و کاردان باشند و از روش های صحیح جهت تعلیم و تربیت استفاده کنند. ممکن اسن مدرسه ای که از هر نظر برای کودک شما مناسب باشد در دسترس شما نباشد. در این صورت سعی کنید که بهترین مدرسه ای را که در دسترس است انتخاب نمایید.

 

۳- رابطه ی مداومی با مدرسه داشته باشید. جلسات اولیاء و مربیان را فعال کنید. با والدین سایر کودکان صحبت کنید و با همکاری مربیان مدرسه، راه هایی جهت بهتر کردن امکانات و فضای مدرسه پیدا کنید.

 

۴- نسبت به روش های آموزشی مدرسه بی تفاوت نباشید. به طور مثال اگر معلمی کودک شما را تنبیه بدنی کرده است. به مدرسه بروید و بدون جار و جنجال، به شکل مؤدبانه ای موضوع را با معلم در میان بگذارید در مورد روش های صحیح و… با او صحبت کنید.

 

۵- نسبت به همکلاسی های کودک خود بی تفاوت نباشید. مثلا اگر کودکی بی ادب که کارهای ناشایست می کند با کودک شما همکلاسی است. با مربیان مدرسه و والدین آن کودک در مورد رفتار او صحبت کنید و راهی پیدا کنید که این کودک باعث تأثیر سوء روی کودک شما نشود.

 

۶- از کودک خود انتظار نداشته باشید که در تمام درس ها، نمره های بسیار بالایی بیاورد. کودکی که فرار است باهوش و خلاق شود ممکن است نتواند در تمام درس ها، نمره های بسیار بالایی بیاورد. این موضوع هر چه کودک به کلاس های بالاتری می رود مهم تر است. کودک برای این که بتواند در تمام درس ها، نمره های بالایی بیاورد باید تمام وقت خود را صرف کند و چنین کاری باعث می شود که هوش و خلاقیت او به کار نیفتد.

بهتر است که کودک درس ها را در حد متوسطی بخواند و در کنار آن ها به آزمایشات و مطالعات غیر درسی بپردازد. البته اگر کودک خودش علاقمند است که از همه ی درس ها، نمره ی کامل بگیرد، موضوع فرق دارد. همچنین کودکانی هستند که در تمام درس ها نمره ی کاملی می گیرند و به فعالیت های غیر درسی هم می پردازند. به هر حال متوجه باشید که از کودک خود چنین انتظاراتی نداشته باشید.

 

۷- به کودک خود در انجام تکالیف و خواندن درس ها کمک کنید. هر روز از وقایع مدرسه، درس ها و… از او سؤال کنید.

 

۸- همکلاسی های کودک را به منزل خود دعوت کنید. به کودک خود هم اجازه دهید تا به منزل همکلاسی های خود برود. در این جلسات می توانید تحقیقات علمی انجام دهید یا درس ها را به شکل دیگری بیاموزید. مثلا کودکان می توانند درس تاریخ را به شکل نمایش نامه در آورند و بازی کنند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما