دسامبر 13
بازدید : 2264
نظرات : بدون دیدگاه
آرامش، ویتامین روانی

امام صادق (ع): «بدون تردید، خداوند بر بنده خود به خاطر شدت محبت به فرزندش، رحم مى‏ کند.»   کمبود محبت آسیب زا ترین مسئله از نظر روانی است که می تواند خلع عاطفی ایجاد نماید و خلع عاطفی در هر سنی اسیب زا است. بیشتر والدین، به رفع نیازهای جسمانی فرزندان خود بیش از […]

امام صادق (ع): «بدون تردید، خداوند بر بنده خود به خاطر شدت محبت به فرزندش، رحم مى‏ کند.»

 

کمبود محبت آسیب زا ترین مسئله از نظر روانی است که می تواند خلع عاطفی ایجاد نماید و خلع عاطفی در هر سنی اسیب زا است. بیشتر والدین، به رفع نیازهای جسمانی فرزندان خود بیش از احتیاجات معنوی آن ها می اندیشند. در حالی که بر عهده والدین است که روحی سالم و شاد و در حد امکان عاری از پیچیدگی ها و عقده های روانی نصیب فرزند خود کنند.

 

اگر هر روز هم به فرزند خود بگویید دوستش دارید او آسیبی نمی بیند. اگر به او یاد آوری کنید که برای شما منبع شادی و خوشبختی است گزندی به وی نمی رسد. کودک بر اثر محبت فیزیکی، مراقبت و ستایش زیاد و صمیمانه شما که استحقاقش را هم داشته باشد صدمه نمی بیند.

 

کودکان به نوازش والدین خود بسیار نیاز دارند. انسان موجودی لامسه ای ست و نوعی نیاز فطری به ارتباط فیزیکی به دیگران دارد. گاهی والدین آنقدر درگیر رشد عقلی کودک می شوند که نیازهای اساسی تر از قبیل نیاز به لمس شدن او را نادیده می گیرند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما