دسامبر 19
بازدید : 912
نظرات : بدون دیدگاه
پیشنهادهایی برای حمام کردن

ممکن است هنگام حمام کردن کودک احساسات متفاوتی برای شما و کودک شما به وجود آید، زیرا ممکن است کودک دوست نداشته باشد لباس هایش را درآورند یا شما هنگام گرفتن جسم کوچکی که زیاد لیز می خورد، دچار نگرانی و خودباختگی بشوید. حتی برخی از والدین در مورد زمان حمام کردن کودک یا مشکل […]

ممکن است هنگام حمام کردن کودک احساسات متفاوتی برای شما و کودک شما به وجود آید، زیرا ممکن است کودک دوست نداشته باشد لباس هایش را درآورند یا شما هنگام گرفتن جسم کوچکی که زیاد لیز می خورد، دچار نگرانی و خودباختگی بشوید. حتی برخی از والدین در مورد زمان حمام کردن کودک یا مشکل رو به رو می شوند، زیرا کودک یا خواب یا گرسنه است یا تازه غذا خورده است. در حقیقت، نیازی نیست که هر روز کودک را حمام کنیم و در اغلب اوقات شستن سر کودک هفته ای یک بار کافی است.

 

شما می توانید از همان زمان کودک را در وان خانوادگی حمام کنید، هر چند خم شدن کمر شما روی وان دشوار است. از طرفی، دولا شدن روی زمین به شما کمک نمی کند تا به آسانی کودک را نگه دارید، بنابراین شما میتوانید هنگام حمام کردن کودک را با خود به حمام ببرید، اما در ابتدا از مناسب بودن دمای حمام ببرید. کودک را در درون آن بگذارید، سپس مقداری مایع مخصوص شست و شوی کودک به آب اضافه کنید. دمای آب را با آرنج خود یا دماسنج بسنجید. تقریبا دمای ۳۰ درجه مناسب به نظر می رسد. استفاده از این نوع وان به شما اجازه می دهد که هر جا برای شما مناسب است، کودک خود را حمام کنید.

 

۱. ابتدا لباس کودک را درآورید، سپس در حالی که با یک دست سر او و با دست دیگر پشت او را نگه داشته اید، او را در وان بگذارید. با یک دست کودک را نگه دارید و با دست دیگر آب را ملایم روی سر او بریزید تا کاملا خیس شود توصیه می شود ابتدا موی سر شیرخوار شسته شود، در حالی که بدن او با حوله پیچیده شده است. سپس موی سر او را قبل از شستن بدنش خشک کنید. این روش از شدت کاهش دمای سر کودک جلوگیری می کند.

 

۲. از دست آزاد خود برای ریختن آب روی سینه و بدن کودک استفاده کنید و سینه و بدن او را با زیرپوش خیس کودک بشویید. سر کودک را نگه دارید، سپس آن را به طرف جلو خم کنید تا پشت (کمر) او را بشویید یا او را به پشت بخوابانید تا آب شانه های او را بپوشاند.

 

۳. هنگام حمام کردن کودک با او صحبت کنید و به او لبخند بزنید. اگر آب به آرامی روی کودک ریخته شود، او از حمام کردن لذت می برد و روی پوستش احساس تازه ای پیدا می کند. روی صورت کودک آب نپاشید. همچنین، قسمت مقعد و باسن و پاهایش را بشویید و به او اجازه دهید با پاهایش به آب لگد بزند، اگر از این کار لذت می برد و در غیر این صورت زمان استحمام را کوتاه کنید.

 

۴. پشت کودک را بگیرید و او را به آرامی به طرف حوله ببرید و با حوله او را بپوشانید و او را در آغوش بگیرید (و سپس حوله را روی بدن او بگذارید تا بدنش خشک شود. حوله را روی پوست کودک نکشید) وقتی بدن کودک خشک شد، او را روی پارچه تمیزی قرار دهید و لباس هایش را به او بپوشانید.

 

  • همیشه مواظب باشید نخست آب سرد را در وان بریزید، سپس آب گرم به آن اضافه کنید وان های پلاستیکی دما را نگه می دارد.
  • در تمام وقت حمام، کودک را با دست نگهدارید و حتی زمانی که بتواند بدون کمک شما بنشیند، یک دست شما نزدیک او باشد.
  • هیچوقت کودکتان را تنها در حمام نگذارید، حتی برای یک ثانیه. پیامگیر تلفن را روشن بگذارید و به زنگ در پاسخ ندهید.
  • سعی کنید در زمان حضور نداشتن سایر کودکان یا هنگام بازی آن ها نوزاد را حمام کنید.
  • اگر وان پایه دار بود، آن را در جای تختی (صافی) قرار دهید و مطمئن شوید که در زمان پر بودن و قبل از گذاشتن کودک در آن لغزان نباشد (تکان نخورد).
  • نگهدارنده ویژه حمام میتواند کودک را از لیز خوردن حفظ کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما