ژانویه 16
بازدید : 839
نظرات : بدون دیدگاه
توصیه هایی برای پیشرفت مهارت ارتباطی

کودکتان گاهی دوست دارد حتی یک داستان را بارها و بارها بشنود. بینابراین، بکوشید هربار که برایش قصه می گویید یا داستان می خوانید، از کلمات جدید و در عین حال قابل فهم استفاده کنید و تصویر جدیدی در ذهنش ایجاد نمایید. از او بخواهید داستان مورد علاقه‌اش را برایتان بازگو کند؛ حتی اگر کلماتش […]

کودکتان گاهی دوست دارد حتی یک داستان را بارها و بارها بشنود. بینابراین، بکوشید هربار که برایش قصه می گویید یا داستان می خوانید، از کلمات جدید و در عین حال قابل فهم استفاده کنید و تصویر جدیدی در ذهنش ایجاد نمایید. از او بخواهید داستان مورد علاقه‌اش را برایتان بازگو کند؛ حتی اگر کلماتش را آنطور که باید نداند.

.

حروف الفبا را به صورت شعر و آواز با او تمرین کنید. موقع تمرین، گاهی حروف راجا بیندازید و ببینید او متوجه می شود یا نه. حروف مختلف را با صدا تلفظ کنید و کلماتی را که با آن ها شروع می شوند برایش ادا کنید. وقتی با او برای خرید یه فروشگاهی می روید، از او بیخواهید حروف مختلف کلمات و علائم را روی اجناس مختلف در فروشگاه به شما نشان دهد.

.

از طریق بازی «نام گذاری اشیا» به او کمک کنید تا یاد بگیرد چگونه چیزهای مختلف را توصیف کند؛ این که آن ها چه شکلی هستند، به چه کاری میایند و نامشان چیست. برای مثال، از کودکتان بپرسید: «اون چیه که گرده و می تونی به زمین بزنیش و باهاشی بازی کنی؟» (جواب مسلما توپ است) یا «اون چیه که چهار تا پا داره با یه دماغ دراز و گوش های بزرگ و آویزون؟» (بله، جواب فیل است.)

.

موقع خرید در فروشگاه از او درباره تعداد اجناسی که در چرخ دستی گذاشته اید، بپرسید و این که اگر یک چیز دیگر به آن ها اضافه یا دو تا از آن ها کم کنید، تعدادشان چقدر می شود. همچنین، از او بخواهید مثلا تعداد ماشین های سفیدی را که در خود مسیر تا منزل میبیند، بشمارد. همچنین کتاب‌هایی در مورد اعداد و نحوه‌ی شمارش آن ها برایش تهیه کنید و بخوانید.

.

هر کشوری قوانین و مقررات خاصی در خصوص سن کودکان برای رفتن به مهدکودک و مدرسه دارد. حداقل سن آغاز دورهٔ مهدکودک تقریباً در همهٔ کشورها پنج سالگی است؛ در حالی که برخی از کشورها در این باره قوانین خاصی و محدودکننده ای دارند. در این میان، بعضی از کودکان تا سن شش سالگی قادر به رفتن به دورهٔ آمادگی یا مدرسه نیستند و این به دلیل تولد آن ها در شش ماههٔ دوم سال است.

.

گاهی کودکان در چهار سالگی کم کم آماده رفتن به مهدکودک می شوند. در این زمان شما نیز به عنوان والدین کودک لازم است با آموزش و پرورش ناحیه یا یکی از مدارس ابتدایی محل سکونت خود تماسی بگیرید و درباره‌ی نحوه‌ی ثبت نام کودک و مراحل مرتبط یا آن اطلاعاتی کسب کنید. آن ها نیز به طور قطع اطلاعاتی از قبیل مدارک ثبت نام، تنوع سیستم آموزشی و روش های تربیتی مهدکودک مورد نظر و انواع مهارت ها و فعالیت های آموزشی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما