مزایای ماژیک و تختۀ وایت برد

استفاده از وایت برد و ماژیک (با نظارت و کنترل والدین) یکی از بهترین انواع لوازم التحریر برای تخلیه هیجانات کودکان به حساب می آید، چرا که ترسیم به صورت راحت تر و بدون فشار انجام می شود و کودک حاصل کار خود را بلافاصله دریافت می کند و از خشم او کاسته می شود […]

استفاده از وایت برد و ماژیک (با نظارت و کنترل والدین) یکی از بهترین انواع لوازم التحریر برای تخلیه هیجانات کودکان به حساب می آید، چرا که ترسیم به صورت راحت تر و بدون فشار انجام می شود و کودک حاصل کار خود را بلافاصله دریافت می کند و از خشم او کاسته می شود و با آرامش بیشتری فعالیت‌های خلاقانه خود را انجام می دهد. این روش شاده ترین مورد و کم هزینه ترین روش هنر درمانی است که راهبردی موثر برای مقابله با فشار عصبی، آسیب های هیجانی، درماندگی و دیگر اضطراب ها می باشد.

 

ماژیک‌های وایت‌برد حساسیت‌زا نبوده و مواد گچی آلاینده که باعث آسم و آلرژی می‌شوند ندارند. ویدئو پروژکتور به راحتی بر روی وایت‌برد استفاده می‌شود و این امکان را به کاربر می‌دهد که از ماژیک برای ویرایش یا علامت‌گذاری استفاده کند.
ماژیک وایت برد بسیار راحت در دست قرار می‌گیرد. این کمک بسیار خوبی برای معلولان از ناحیه دست یا کسانی که دچار بیماری در دستان هستند است. به علاوه در مقایسه با تخته‌سیاه، شما به انرژی کمتری برای نوشتن بر روی تخته‌سفید احتیاج دارید.

 

مانند تخته سیاه، تخته‌سفید باعث استفاده کمتر از کاغذ می‌شود. در مقایسه با تنوع رنگ گچ‌های تخته‌سیاه، تنوع رنگ ماژیک‌های تخته‌سفید بسیار بیشتر است. تخته‌ سفید را معمولا به راحتی می‌توان برای استفاده به مکان دیگری انتقال داد که این ویژگی را به ندرت می‌توان در تخته سیاه ها دید. اکثر دبیران ریاضی ، شیمی و فیزیک به دلیل استفاده زیاد از تابلو در کلاس، تخته سفید را به تابلو های گچی ترجیح می دهند و دلایل آن ها برای این کار عبارتند از:

 

  • کلاس تمیز است و گرد و غبار ناشی از گچ در کلاس درس وجود ندارد.
  • جایی که نصب تخته گچی امکان نداشته باشد تخته سفید کارآیی زیادی دارد.
  • حمل و نقل آن آسان است.
  • با یک دستمال ساده هم قابل تمیز کردن است.
  • جابجایی ماژیک راحت تر و تمیز تر از گچ می باشد و معلم می تواند ماژیک ها را در کیف خود نیز حمل کند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما