ژانویه 6
بازدید : 1941
نظرات : بدون دیدگاه
با ریاضی بازی کنید

مطمئن شوید کودک یک مفهوم ریاضی را کاملا درک کرده است. اگر کودک را بدون این که معنی اعداد، حروف و محاسبه را درک کرده باشد با مفاهیم عمیق تر و پیچیده تر آشنا کنید او در فهم ریاضی مشکل پیدا خواهد کرد. اگر او با یک روش خاص یک مفهوم ریاضی را یاد نمی‌گیرد […]

مطمئن شوید کودک یک مفهوم ریاضی را کاملا درک کرده است. اگر کودک را بدون این که معنی اعداد، حروف و محاسبه را درک کرده باشد با مفاهیم عمیق تر و پیچیده تر آشنا کنید او در فهم ریاضی مشکل پیدا خواهد کرد. اگر او با یک روش خاص یک مفهوم ریاضی را یاد نمی‌گیرد از روش‌های دیگر آن را یاد بدهید.

 

به کودک جایزه بدهید. وقتی کودک می‌تواند یک مفهوم ریاضی را یاد بگیرد او را تشویق کنید. یادتان باشد که او این مفاهیم را خارج از مدرسه و با کمک شما یاد گرفته بنابراین از حوصله و دقتی که برای یادگیری داشته است باید قدردانی کنید. یک بسته شکلات هم برای تشویق کودک کافی است. او را ببوسید و بغل کنید و از این که چقدر باهوش است تعریف کنید. کودک شما اعتماد به نفس و انگیزه ی بیشتری برای یادگیری ریاضی پیدا می‌کند.

 

با برنامه ریزی به او یاد بدهید. مثلا اگر قرار است اعداد را یاد بدهید هر روز و بدون وقفه در یک مدت خاص اعداد را به او آموزش بدهید و به طور مستمر آن ها را بپرسید تا فراموششان نکند. ماروپله بازی کنید. بازی مارو پله هم به کودکتان تمرکز می‌دهد و هم به او شیوه ی محاسبه‌ی اعداد را یاد می‌دهد. هر نوع بازی جدید دیگری که چنین قابلیتی دارند برای کودکتان مفید هستند. انواع بازی با اشکال هندسی و بازی‌های حجم سازی، تصویر سازی نیز برای قدرت خلاقیت و محاسبه و فهم روابط اشیا مفید هستند.

 

اگر واقعا تصمیم گرفته اید به کودکتان ریاضی یاد بدهید آن را جدی بگیرید و بین آموزش وقفه نیندازید. اگر نمی‌توانید به طور مستمر به او ریاضی یاد بدهید بهتر است اصلا آن را شروع نکنید و آموزش ریاضی را به عهده ی مدرسه بگذارید. شما نقش مهمی در آموزش ریاضی دارید. کمک‌های شما به همراه بازی‌های خلاقانه و آموزش‌های مدرسه همگی به کودک کمک می‌کنند تا ریاضی را جذاب بداند و از یادگیری مفاهیم و اصول ریاضی نترسد.

 

توانایی و استعداد کودکتان را در یادگیری ریاضی در نظر بگیرید. اگر او نمی‌تواند اعداد را بشمارد و محاسبه کند شاید هنوز برای یادگیری ریاضی آمادگی ندارد. او را مجبور نکنید بیشتر از توانایی اش عمل کند و یا باهوش تر به نظر برسد. خیلی هم کند عمل نکنید. اگر زیاد روی یک مفهوم ریاضی بمانید کودک بیشتر خسته می‌شود.

 

اگر کودکتان اشتباه جواب می‌دهد ناامید یا عصبانی نشوید. شاید پاسخ کودکتان اشتباه باشد اما روش محاسبه و استدلالش درست و خلاقانه باشد. این از همه چیز مهم تر است و نشانه ی هوش بالای کودک است. در این راه ابزاری که شما در روند آموزش به آن نیاز خواهید داشت عبارتند از: صبوری، محیط اطرافتان برای شمارش و محاسبه، همه ی اسباب بازی‌ های کودک!

 

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما