دسامبر 31
بازدید : 4092
نظرات : بدون دیدگاه
مهارت اقتصادی

پیامبر اکرم (ص): «کسی که در زندگی میانه روی را رعایت نماید خداوند او را روزی می دهد و کسی که اسراف و زیاده روی کند او را محروم می سازد.»   کودکان چون طوطی از ما الگو برداری می کنند، اگر ببینید ما به عنوان پدر و مادرشان در مصرف مواد غذایی، آب و […]

پیامبر اکرم (ص): «کسی که در زندگی میانه روی را رعایت نماید خداوند او را روزی می دهد و کسی که اسراف و زیاده روی کند او را محروم می سازد.»

 

کودکان چون طوطی از ما الگو برداری می کنند، اگر ببینید ما به عنوان پدر و مادرشان در مصرف مواد غذایی، آب و برق و… صرفه جویی می کنیم، حتما یاد می گیرند از هدر دادن مواد قابل استفاده پرهیز کنند. مثلا وقتی مادر خانه سبزی های خریداری شده را با دقت تا آخر پاک می کند، به فرزندان خود یاد می دهد برای کالایی که پول صرف کرده اند ارزش قائل باشند.

 

برای خود و فرزندانمان قلک های کوچکی تعبیه کنیم و از همه اعضای خانواده بخواهیم هر چقدر دوست دارند در قلک های خود بریزند و بعد از مدتی مثلا سه ماه آن ها را بشکنیم و به کسانی که پس انداز بیشتری داشته اند، جایزه بدهیم.

 

ارزش زحمت کشیدن و پول درآوردن پدر خانواده را برای فرزندان خود یادآوری کنیم. این کار می تواند با یک «خسته نباشید» گفتن هنگام ورود پدر به خانه و گذاشتن یک فنجان چای برای او یا این که بچه ها پدر خسته است، به طور غیر مستقیم آموزش داده شود که آن ها بدانند برای رفاه آن ها چه زحماتی که کشیده نمی شود.

 

نگهداری و حفاظت از وسایل شخصی را به کودکانمان بیاموزیم. اگر آن ها در سالم نگه داشتن لباس، لوازم التحریر و اسیاب بازی هایشان دقت کنند، به طور غیرمستقیم به اقتصاد خانواده کمک کرده اند.

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما