ژانویه 3
بازدید : 1055
نظرات : بدون دیدگاه
تپل دوست داشتنی!!!؟؟

به غیر از پدر و مادر هایی که چاق بودن فرزندشان را دوست دارند و تپل بودنش برای شان دوست داشتنی است خیلی از والدین وقتی با چاق بودن فرزندشان مواجه می شوند سعی می کنند آن را انکار کرده و طبیعی قلمدادش کنند. بعضی ها هم فکر می کنند فرزندشان بزرگ تر که بشود […]

به غیر از پدر و مادر هایی که چاق بودن فرزندشان را دوست دارند و تپل بودنش برای شان دوست داشتنی است خیلی از والدین وقتی با چاق بودن فرزندشان مواجه می شوند سعی می کنند آن را انکار کرده و طبیعی قلمدادش کنند. بعضی ها هم فکر می کنند فرزندشان بزرگ تر که بشود از شر این چاقی رها خواهد شد. بعضی هم با گفتن جملاتی شبیه این که فرزندم استخوان بندی اش درشت است یا مدل بدنش این طور است، سعی می کنند این چاقی را توجیه کنند؛ رفتاری که به گفته کار شناسان کاملا اشتباه است.

 

بسیاری از تغییرات فیزیکی در بدن در همان سن دبستان اتفاق می افتد و می تواند تحت تاثیر این چاقی قرار بگیرد. بهتر است از همین سن به فرزندتان ورزش کردن و تغذیه سالم را آموزش دهید. به خاطر بالا رفتن میزان چاقی دوران کودکی امروزه بسیاری از بیماری ها مانند فشارخون، دیابت نوع ۲ و بالا بودن چربی خون شیوع بیشتری پیدا کرده و حتی در کودکان هم دیده می شوند.

 

اگرچه آگاهی بیشتری در مورد چاقی کودکان وجود دارد اما همچنان والدین متوجه این مشکلات و عوارض چاقی کودکان نیستند و سعی در انکار آن دارند. اگر فرزندتان اضافه وزن دارد سعی کنید مراقب سایزش باشید اما به هیچ وجه او را مواخذه نکنید، مهم ترین نکته برای کودک سلامتش است و سلامت روانی هم باید مورد توجه والدین باشد. ممکن است برخورد اشتباه والدین با چاقی باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای در کودک و بیماری هایی مانند بولمیا یا آنورکسی شود. توجه داشته باشید به هیچ وجه کودک را تنها مخاطب قرار ندهید و سعی کنید هر برنامه ای که برای مقابله با چاقی دارید برای همه خانواده درنظر بگیرید تا کودک احساس تنهایی نکند و سبک زندگی خانواده هم یکدست و سالم باشد.

 

کودکان و نوجوانانی هستند که بعضا با فرهنگ های غلط خانوادگی یا تحت تاثیر دوستانشان در حال رشد بوده و توجه به این موضوع بسیار کمرنگ شده که این کودکان و نوجوانان چاق، بزرگسالان چاقی هستند که بعدها بار پزشکی و درمانی زیادی را بر دوش جامعه خواهند گذاشت و خودشان نیز با معضل های روحی و جسمی زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

 

۱. عادت های غذایی، از همان کودکی شکل می گیرد. وقتی کودکمان دارد به پرخوری یا بدخوری عادت می کند، از همان ابتدا جلوی او را بگیریم و فکر نکنیم که چون کودک در سنین رشد هست هر چه بخورد بهتر است!

 

۲. فراموش نکنیم که تا یک بیمار خودش نخواهد، هیچ درمانگری نمیتواند به او کمک کند. پس سعی کنیم با ایجاد رابطه خوب با کودک یا نوجوان و قانع کردن او برای تغییر روش زندگی، او را قانع کنیم که اشتباهات غذایی خود را اصلاح کند.

 

۳. کودک چاق و تپل، شاید فقط از لحاظ سلیقه ای به نظر برخی خوب و قشنگ به نظر برسد اما شما از معضلاتی که یک کودک یا نوجوان چاق تحمل می کند، اطلاع ندارید!

 

۴. کودکانی که شیر مادر در نوزادی می خورند مخصوصا تا ۲ سال کامل، در آینده کمتر چاق می شوند.

 

۵. چاقی مادر باردار و حتی سوء تغذیه مادر باردار هر دو علت های چاقی کودکان در آینده می شوند. پس توصیه می شود که مادران باردار مراقب وزن و تغذیه خود باشند.

 

نویسنده این مطلب :

فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه شما